آینده مس روشن و پرسودتر از سنگ آهن

آینده مس روشن و پرسودتر از سنگ آهن

ماه جاری گذشته شرکت ریوتینتو سهامداران خود را با خبر بازنشستگی آقای مدیرعامل (Sam Walsh) شگفت‌زده کرد اما یک شوک بزرگتر نیز بعد از آن وارد شد. انتخاب آقای ژاک مدیرفعلی بخش مس و زغال سنگ ریوتینتو به عنوان مدیرعامل بعدی.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از واحد برنامه ریزی ایمیدرو، مس و زغال سنگ تحت مدیریت آقای ژاک تنها 6 درصد فروش ریوتینتو را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که سنگ آهن تحت مدیریت آقای هاردینگ حدود 90 درصد درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد و در حالت عادی آقای هاردینگ باید مدیرعامل می‌شد.
با انتخاب آقای ژاک، ریوتینتو مشخصا جهت‌گیری خود را از سنگ آهن به سمت مس عوض کرده و این یک پیغام روشن به سرمایه‌گذاران در این حوزه دارد: سرمایه‌های خود را از سمت سنگ آهن به مس حرکت دهید! ریوتینتو مطمئن است که در آینده نزدیک، با کاهش تولید جهانی مس، قیمت مس تقویت می‌شود و توجه ویژه شرکت ریوتینتو به مس، آینده بهتری را برای سهامداران رقم خواهد زد.
انتظار می‌رود با انتخاب آقای ژاک، ریوتینتو به زودی وارد بازار خرید معادن و واحدهای تولیدکننده مس دنیا شده و میلیاردها دلار روی این حوزه سرمایه‌گذاری کند. این موضوع حتی برای ایران نیز می‌تواند پتانسی‌لهای خوبی به ارمغان آورد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا