تهدید پیش روی فولادسازان در گزارش انجمن جهانی آهن و فولاد

تهدید پیش روی فولادسازان در گزارش انجمن جهانی آهن و فولاد

گزارش انجمن جهانی آهن و فولاد نشان از تهدید پیش روی فولادسازان دارد.



بر اساس این گزارش، قیمت ورق فولاد در ماه جاری همزمان با رشد بازار مسکن و ساخت و ساز چین 17 درصد افزایش پیدا کرده است و این امر باعث سودآوری مجدد صنعت فولاد چین به میزان متوسط 31 دلار در هر تن شده و در برخی شرکتهای فولادی رقم سود به 74 دلار در هر تن نیز میرسد. حالا تعداد زیادی از فولادسازان بدنبال روشن کردن کوره های فولادی متوقف شده خود بوده و بزودی تولید بصورت تصاعدی افزایش میابد.
طبق اطلاعات بدست آمده، تولید فولاد چین بین 10 الی 20 مارس حدود 4.71 درصد رشد تولید نسبت به 10 روز ابتدای ماه از خود نشان میدهد.
به گزارش نرخ باکس و به نقل از واحد برنامه ریزی ایمیدرو، همزمان شاخص PMI مربوط به ماه مارس طبق گمانه زنی های 32 اقتصاددان (رویترز) رقمی حدود 49.3 بوده که کمتر از رقم 50 است و به معنی تداوم کاهش فعالیت های صنعتی در چین (Manufacturing) و به تبع آن کاهش مصرف فولاد این کشور است. در این مورد انجمن آهن و فولاد چین CISA اعلام نموده که مصرف فولاد چین در سال 2016 با کاهشی 4 درصدی به 646 میلیون تن خواهد رسید.
نتیجه:
- روشن شدن مجدد کوره های فولادسازی چین و رشد تولید همزمان با کاهش مصرف 4 درصد، منجر به تعادل بازار و توقف روند صعدوی قیمت ها خواهد شد.
- روشن شدن کوره های فولادسازی چین باعث رشد تقاضای سنگ آهن شده و همزمان با کاهش تولید معادن چین، بر رشد تقاضای بین المللی سنگ آهن افزوده و منجر به رشد چشم گیر 27.98 درصدی قیمت در سال 2016 شده است که با تثبیت تولید فولاد چین، رشد قیمت سنگ آهن نیز متوقف میشود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا