براساس گزارش بانک مرکزی و برای سال گذشته اعلام شد:

کاهش ۱۰.۳ درصدی معاملات آپارتمان های مسکونی تهران

کاهش ۱۰.۳ درصدی معاملات آپارتمان های مسکونی تهران

معاملات سال گذشته آپارتمان های مسکونی شهر تهران با کاهش ۱۰.۳ درصدی به ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اسفندماه 1394 را منتشر کرد که از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور برگرفته شده است.

در اسفندماه سال 1394 شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 13 هزار و 139 دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه سال پیش از آن 8.5 درصد کاهش یافت.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 42 میلیون و 100 هزار ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال 1393، 3.9 درصد افزایش داشت.

در اسفندماه سال ١٣٩٤، شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 13 هزار و 100 دستگاه رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال پیش از آن، 8.5 درصد کـاهش نشـان داد.

بررسـی توزیـع شمار واحـدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اسفندماه سال ١٣٩٤ حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا پنج سـال ساخت با سهم 55.8 درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصـاص دادنـد.

این میزان در مقایسه با اسفندماه سال 1393 معادل 2.4 واحد درصد کاهش نشان می دهد.

بازار معاملات مسکن تهران در سال 94

در سال گذشته شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 154 هزار و 700 دستگاه بالغ شد که در مقایسه با سال پیش 10.3 درصد کاهش نشان می دهد.

در این سال متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 38 میلیون و 900 هزار ریال بود که نسبت به سال پیش از آن کاهش 0.8 درصدی داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا