امارات بزرگترین تامین‌کننده آلومینیوم ژاپن در ۲۰۱۵

امارات بزرگترین تامین‌کننده آلومینیوم ژاپن در ۲۰۱۵

ژاپن با 648 میلیارد دلار چهارمین واردکننده بزرگ دنیا در سال 2015 بود و اگر سهم مواد اولیه و انرژی (کامودیتی) در 20 قلم اول واردات ژاپن محاسبه کنیم، به عدد 172 میلیارد دلار می‌رسیم که نشان از بزرگی بازار کامودیتی ژاپن دارد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از واحد برنامه ریزی ایمیدرو، صادرات امارات به ژاپن حدود 48 میلیارد دلار و صادرات عربستان نیز 29 میلیارد دلار و عمدتا شامل کامودیتی است. ژاپن 76 درصد نفت خود را از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد می‌کند اما این تمامی داستان نبوده و در سال 2015 امارات بزرگترین صادرکننده آلومینیوم به ژاپن با رقم 628 میلیون دلار بوده است. عربستان نیز سال 2015 بیش از 183 میلیون دلار آلومینیوم، 91.7 میلیون دلار مس و 1.5 میلیون دلار نیکل به ژاپن صادر کرد و آمار روندی صعودی دارد.
ایران با وجود داشتن پتانسیل بالا، سهمی 5 میلیارد دلاری از بازار ژاپن دارد که با توجه به لغو تحریم‌ها باید برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار ژاپن، سیاست‌گذاری مناسب صورت گیرد. بخش‌های آلومینیوم، مس، سرب و روی، سنگ آهن، نفت و LNG، پتروشیمی و ... از پتانسیل‌های توسعه صادرات ایران به ژاپن هستند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا