بازار چین در محاصره صنعت املاک و مستغلات

بازار چین در محاصره صنعت املاک و مستغلات

در پی اعمال محدودیت هایی در برخی از شهرهای کشور چین در خصوص معامله املاک و مستغلات، شرکت های این صنعت با افت قیمت سهام همراه شدند و شرکت های صنعتی را نیز با کاهش قیمت سهام رو به رو کردند.

 

 

شاخص ها در بازار چین در پی سقوط قیمت سهام شرکت های املاک و مستغلات با روند نزولی همراه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در پی اعمال محدودیت هایی در برخی از شهرهای کشور چین در خصوص معامله املاک و مستغلات، شرکت های این صنعت با افت قیمت سهام همراه شدند و شرکت های صنعتی را نیز با کاهش قیمت سهام رو به رو کردند.

بر اساس این گزارش، شاخص شانگهای چین با افت 0.5 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت املاک و مستغلات Poly و شرکت Gemdale با افت قیمت سهام خود، پیشرو در افت قیمت سهام دیگر شرکت ها در این صنعت شدند.

در این بین، افزایش قیمت املاک و مستغلات در شهرهای بزرگ و اصلی چین آغاز شده است و مدیر عامل بانک چین در این خصوص به افرادی که از این بانک وام مسکن گرفته اند هشدار داده است تا در خصوص افزایش میزان اعتبار برای اخذ وام خود اقدام کنند.

وو کان، مدیر صندوق سرمایه گذاری در شرکت بیمه JK Life در این خصوص اظهار داشت: سازندگان با فشارهای زیادی رو به رو هستند و این فشارها تأثیر منفی را بر تقاضا گذاشته است. به همین دلیل بازار هم با نوسان شدیدی از این صنعت رو به رو است و تأثیر این صنعت بر کل بازار قابل لمس است.

این در حالی است که، شاخص شانگهای با افت 0.8 درصدی رو به رو شد و بورس هنگ کنگ نیز کاهش 1.3 درصدی شاخص اصلی را نظاره گر شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا