توسط معاون وزیر نفت اعلام شد:

مهمترین برنامه های صنعت پتروشیمی در سال 95

مهمترین برنامه های صنعت پتروشیمی در سال 95

معاون وزیر نفت مهمترین برنامه های صنعت پتروشیمی برای سال 95 را تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مرضیه شاهدایی که اواسط بهمن سال گذشته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده ، مهمترین برنامه های صنعت پتروشیمی برای سال 95 را تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی اعلام کرد و افزود: وجود زیرساخت های مطلوب و برخورداری از قابلیت های منحصر به فرد، زمینه ای است تا صنعت پتروشیمی کشورمان بتواند در آینده ای نه چندان دور اقتصاد ایران را متحول و راه رسیدن به هدف های پیش بینی شده در چشم انداز افق ١٤٠٤ را با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی را هموار سازد.

وی فروش نفت، گاز و فرآورده های پالایشگاهی در صنعت نفت یا فروش تولیدات پایه صنعت پتروشیمی مانند پلی اتیلن ها، اوره، متانول و مواد شیمیایی را از مصادیق خام فروشی دانست و گفت: صنعت پتروشیمی می تواند با تبدیل این اقلام به محصولاتی با ارزش تر و تکمیل زنجیره ارزش تولید در ایجاد ارزش افزوده نیز نقش آفرین باشد و کیفیت و کمیت صادرات را ارتقا دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جلب سرمایه گذار و تامین مالی (فاینانس) جدید از سوی طرف خارجی برای طرح های توسعه ای، تکمیل طرح های نیمه تمام و افزایش ظرفیت تولید در سال های 1395 و 1396، انتقال فناوری و دانش فنی روز جهان با محور شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همکاری بخش خصوصی و شناسایی و ایجاد زیرساخت های جدید برای توسعه پایدار صنعت پتروشیمی، از اولویت های این شرکت در سال جدید است.

شاهدایی افزود: صنعت پتروشیمی بالاترین سهم را در صادرات غیرنفتی با رقم 40 درصدی در اختیار دارد و باید در افزایش این سهم مشارکت بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی سال 1394 به مرحله ای جدید از توسعه خود وارد شد و امسال نیز با شتاب روند توسعه را ادامه می دهد.

به گفته این مقام مسئول، تصویب برجام و آغاز دوران پساتحریم زمینه آن را فراهم کرد تا این صنعت همگام با دیگر بخش های اقتصاد و صنعت ایران خود را برای جهشی تازه آماده سازد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا