تولید بدون وقفه فرآورده های استراتژیک در پالایشگاه تبریز

تولید بدون وقفه فرآورده های استراتژیک در پالایشگاه تبریز

فرآورده های استراتژیک پالایشگاه تبریز بدون وقفه و تعطیلی در تمام ایام سال بصورت ٢٤ ساعته تولید می شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه تبریز با اشاره به تولید فرآورده های این شرکت طی ١١ ماه سال ٩٤ گفت: در این مدت ١ میلیارد و ٣٣٦ میلیون و ٨٦ هزارلیتر بنزین، ٢٢٣ میلیون و ٥٦٣ هزار لیتر نفت سفید، ١ میلیارد و ٩٨٨ میلیون و ١٨٣ هزار لیتر نفت گاز و ١ میلیارد و ١٤٩ میلیون و ٣٧٢ هزار لیتر نفت کوره، تولید شده است.
محمد باقر دخیلی با اشاره به مسئولیتهای زیست محیطی این شرکت در راستای تولید بنزین پاک و بدون گوگرد و بنزن اعلام کرد: در این مدت ١٥ میلیون و ٩٥٢ هزار کیلوگرم گوگرد و ١٣ میلیون و ١٧٤ هزار کیلوگرم بنزن تولید شده است.
وی استراتژی مهم پالایشگاه تبریز را بهبود و توسعه پایدار کسب ‌و کار با تاکید بر ارزش‌ آفرینی و مسئولیتهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا رعایت حقوق مشتری، رعایت ارزشهای اجتماعی و رعایت دقیق الزامهای زیست محیطی از اصول شرکت است.
مدیرعامل پالایشگاه تبریز همچنین با اشاره به بهره برداری از پروژه قیرسازی این شرکت در تیرماه سال گذشته گفت: در این واحد روزانه پنج هزار بشکه قیر از نوع ٦٠,٧٠ و ١٠٠.٨٥ تولید می شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از واحد گرانول سازی شرکت از فروردین ماه سال گذشته در راستای کاهش آلاینده های زیست محیطی روزانه ٥٠ تا ٦٠ تن گرانول تولید می شود.
دخیلی با اشاره به پروژه در حال اجرای این شرکت افزود: با ایجاد واحد اختلاط روغن‏های روانساز امکان تولید روغن موتورهای دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی، روغنهای صنعتی و ضد یخ با ظرفیت ٤٠ -٣٠ هزار تن در سال در این شرکت فراهم می شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به فلر که از جمله پروژه های در حال اجرای این شرکت است امکان بازیافت گازهای ارسالی به ظرفیت دو هزار و ٤٥ کیلوگرم بر ساعت فراهم می شود که کاهش ضایعات، بهینه سازی سوخت و کاهش آلاینده‏های زیست محیطی را به دنبال دارد.
به گفته مدیرعامل پالایشگاه تبریز، پروژه گوگردزدایی از نفتگاز با هدف کیفی سازی و کاهش آلاینده‏ های زیست محیطی نفت‏گاز با ظرفیت تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه با استاندارد یورو ٥ نیز از دیگر پروژه های در حال اجرای این شرکت است.
به گزارش روابط عمومی پالایشگاه تبریز، وی دیگر پروژه های این شرکت را گوگردسازی جدید و فرآورش گازهای انتهایی، کراکینگ مناسب برای حذف یا کاهش نفت کوره، ایزومراسیون جهت تولید بنزین بااستاندارد یورو ٤ و استفاده از فرآیندهای روزآمد جهت تولید روغن های پایه برشمرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا