بانک پاسارگاد از ترکیب سهامداری میدکو خارج می‌شود

بانک پاسارگاد از ترکیب سهامداری میدکو خارج می‌شود

گروه معادن - بانک پاسارگاد بعد از فروش ۹ درصد از سهام "میدکو" در اسفند سال گذشته، ۹.۹۸ درصد دیگر از سهام این شرکت ۲.۲ هزار میلیارد تومانی را واگذار می کند تا از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به گزارش ماین نیوز، بانک پاسارگاد که تا اسفند سال گذشته به طور مستقیم کمتر از 19 درصد سهام هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) را در اختیار داشت، برای دومین بار برنامه عرضه بلوکی سهام این شرکت را در پیش گرفته تا در صورت انجام معامله از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

این بانک، 22 اسفند اقدام به عرضه یک میلیارد و 980 میلیون سهم میدکو به قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش 693 میلیارد تومان کرده بود و این بار در نظر دارد بلوک 9.98 درصدی را شامل بیش از 2 میلیارد و 195 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 390 تومان و به ارزش بیش از 850 میلیارد تومان روانه میز فروش کند.

این بلوک دوشنبه جاری توسط کارگزاری بانک پاسارگاد در بازار اول معاملات فرابورس به صورت 20 درصد نقد و باقی اقساط عرضه خواهد شد.

میدکو 17 اردیبشهت سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه 520 میلیارد تومانی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران کرده و به شرکتی 2.2 هزار میلیارد تومانی تبدیل شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا