فولاد چینی در سازه‌های ایرانی

فولاد چینی در سازه‌های ایرانی

گروه صنایع معدنی >فولاد - فولاد نامرغوب چینی این روزها نفس فولاد داخلی را بریده و خسارات زیادی به بازار فولاد داخلی وارد کرده است، لذا باید با افزایش تعرفه واردات، مانع واردات این محصول شد.

به گزارش ماین نیوز، فولاد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فلزات اساسی، محصولی استراتژیک بوده که در دو سال اخیر ناملایمات زیادی از بازار دیده و به هم ریختن توازن بازار موجب کاهش شدید قیمت آن شده است، به‌طوری‌که در این دوره، افت قیمت زیادی را تجربه کرده است.

فولاد چینی این روزها نفس فولاد داخلی را بریده و خسارات زیادی به بازار فولاد داخلی وارد کرده است، به عقیده کارشناسان و مسئولان اتحادیه فولاد کشور آهن‌آلاتی که از کشور چین وارد می‌شود؛ مسلما کیفیت خوبی نسبت به آهن بازار داخلی ندارند و ورود برخی از محصولات تقلبی آنها به بازار تبعات جدی خواهد داشت.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان از جولان ورق‌های فولادی نامرغوب چینی در بازار خبر داده که باعث می‌شود شیر یا هر فرآورده لبنی حین جابه‌جایی در کارخانه و استفاده از این ظروف فولادی آلوده شود، آزاد با هشدار نسبت به این محصولات نامرغوب وارداتی، درباره وضعیت انبار محصولات فولادی در بازار آهن‌آلات اظهار داشته که در حال حاضر انواع مختلفی از آهن و فولاد در بازار موجود است و هیچ محصولی نیست که کمبود داشته باشیم.

دامپینگ چینی ها در بازار جهانی فولاد وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته و در واقع فولاد وارداتی چین باعث رکود و تعطیلی صنعت فولاد در کشورها شده است.

حسینی صدر: افزایش تعرفه گمرکی، فولاد چینی را از کشور حذف می کند؟/دولت پروژه های عمرانی را فعال کند

موید حسینی صدر با اشاره به احتمال افزایش تعرفه واردات فولاد گفت: حساسیت دولت باید نسبت به واردات فولاد بیشتر شود، فولاد چینی نه تنها سبب رکود در بازار داخلی شده بلکه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم باید از لحاظ کیفی کنترل شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فولاد وارداتی چینی مقاومت لازم را ندارد، افزود: ارز دولتی نباید به واردات فولاد اختصاص پیدا کند، زمانی که اختلاف قیمت بین ارز آزاد و دولتی وجود دارد، واردکنندگان ضربات جبران ناپذیری به تولید داخلی وارد می کنند.

صادرات فولاد چین وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته است

حسینی صدر با اشاره تغییر قیمت جهانی فولاد در بازار جهانی و داخلی ادامه داد: قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی طی یک سال گذشته به دلیل دامپینگ چینی ها کاهش یافته و این صنعت را با رکود مواجه کرده است.

وی با اشاره به اقدام کشورهای مختلف برای مقابله با دامپینگ احتمالی چین یادآور شد: ایران باید به منظور جلوگیری از سقوط صنعت فولاد تعرفه را بالا برده، کنترل های گمرکات را افزایش دهد و ثبت سفارشات فولاد را انجام ندهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شرایط رکودی ساخت و ساز در بخش خصوصی تصریح کرد: با افزایش ساخت وسازها و راه اندازی بخش های تولیدی، صنعت فولاد از رکود خارج می شود.

علی لو: فولاد چینی هووی صنعت فولاد/ تشدید رکود با سوءمدیریت داخلی

علی علی لو با اشاره تغییر قیمت جهانی فولاد در بازار جهانی و داخلی گفت: قیمت محصولات فولادی در بازار طی یک سال کاهش یافته و این صنعت را با رکود مواجه کرده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش چین در ایجاد بحران صنعت فولاد افزود: در سال ۲۰۱۵ صادرات فولاد چین بالای ۱۰۰ میلیون تن بوده که این امر وضعیت صنعت فولادسازی را در دنیا به هم ریخته و در واقع فولاد وارداتی چین باعث رکود و تعطیلی صنعت فولاد در کشورها شده است.

علی لو با بیان اینکه اجناس چینی اثرات نامطلوب خود را بر تولید داخلی می گذارد، ادامه داد: البته کمبود بهره وری داخلی و نبود استراتژی مناسب داخلی و سوءمدیریت این مسائل و مشکلات را تشدید می کند.

ایران به منظور جلوگیری از سقوط صنعت فولاد تعرفه واردات آن را بالا ببرد

علی لو با اشاره به اقدام کشورهای مختلف برای مقابله با دامپینگ احتمالی چین یادآور شد: ایران باید به منظور جلوگیری از سقوط صنعت فولاد تعرفه را بالا برده، کنترل های گمرکات را افزایش دهد و ثبت سفارشات فولاد را انجام ندهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درخصوص اقدامات دولت در سال آینده افزود: در سال آینده دولت، تولید داخل را حمایت کند و جلوی واردات را بگیرد و تعرفه مالیات بر درآمد شرکت‌ها را حمایت کند تا بتوانند طرح‌های توسعه خود را پیاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای خروج از رکود پروژه های عمرانی باید فعال شود، تصریح کرد: زمانی که درآمدهای دولت اجازه نمی دهد که پروژه های عمرانی را به پایان برساند؛ این پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

فولادگر: دامپینگ برخی کشورها زمینه ساز رکود در صنعت فولاد/دولت پروژه های عمرانی را فعال کند

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه تولید فولاد کشور به دلیل شرایط رکودی حاکم بر کشور کاهش یافته است، گفت: تا زمانی که پروژه های عمرانی نیمه تعطیل و غیرفعال باشد و ساخت وسازها در بخش خصوصی کم شود، مصرف فولاد کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تولید فولاد در پروژه های عمرانی مصرف می شود، افزود: بخشی هم که به صنعت مربوط می شود، بخشی مربوط به پروژه های عمرانی و بخش دیگر مربوط به کارخانه های تولیدی است که آن هم در رکود است.

فولادگر با بیان اینکه زمانی برای تهیه تیر آهن و میلگرد افراد باید ماه ها در نوبت می ماندند، ادامه داد: اما در حال حاضر این صنعت دچار رکود شده و محصولات فولادی در انبارها راکد مانده است.

تولیدکنندگان برای مقابله با کاهش قیمت،تولید خود را کاهش داده اند

وی با اشاره به اوضاع نامناسب بازارهای جهانی فولاد اظهارداشت: برخی کشورهای تولیدکننده بازارشکنی و دامپینگ کردند که این سبب پایین آمدن قیمت جهانی شده و درحال حاضر برخی تولیدکنندگان برای مقابله با کاهش قیمت تولید خود را کاهش داده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در شرایط پساتحریم مشکل رکودی این صنعت باید به سرعت رفع شود، افزود: دولت باید با فعال کردن پروژه های عمرانی بخش های تولیدی رونق ببخشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با افزایش ساخت وسازها و راه اندازی بخش های تولیدی، صنعت فولاد از رکود خارج می شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر افت قیمت و شرایط بد بازار حتی سیاست‌گذاران را به دنبال چاره‌اندیشی برده که تعداد زیاد جلسات، هم‌اندیشی‌ها و کنفرانس‌های چالش و چشم‌انداز صنعت فولاد در ایران نشان از این دارد اما یکی از راه حل ها که در حال حاضر می تواند مانع ورود فولاد چینی شود، افزایش تعرفه واردات است و برای خروج صنعت فولاد داخلی از شرایط رکودی فعال کردن پروژه های عمرانی و افزایش ساخت و ساز توسط دولت و بخش خصوصی ضروری است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا