گزارش روز؛

نوسان منفی و مثبت گروه خودرویی و بانکی

نوسان منفی و مثبت گروه خودرویی و بانکی

بازار با معاملات متعادل منفی گروه خودرو و معاملات مثبت گروه بانکی شروع شد که با گذشت زمان داد و ستدها بر فشار عرضه گروه خودرویی افزوده شد به طوری که اکثر نمادهای این گروه به صف فروش نیز رسیدند و گروه بانکی نیز به مرور بر مدار منفی قرار گرفت.

 

بازار با معاملات متعادل منفی گروه خودرو و معاملات مثبت گروه بانکی شروع شد که با گذشت زمان داد و ستدها بر فشار عرضه گروه خودرویی افزوده شد به طوری که اکثر نمادهای این گروه به صف فروش نیز رسیدند و گروه بانکی نیز به مرور بر مدار منفی قرار گرفت. گروه های فلزات اساسی، پالایشی و پتروشمی نیز که در ابتدای بازار معاملاتی مثبت داشتند در اواسط بازار شاهد پیشی گرفتن عرضه ها از تقاضا بودند که منجر به معاملات متعادل منفی در این گروه ها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه خورویی در ابتدای بازار معاملاتی متعادل منفی را سپری کردند به طوری که حتی نمادهای خساپا و خبهمن در محدوده مثبت قرار داشتند اما با گذشت زمان دادو ستدها و با فشار عرضه ها بر شدت منفی ها افزوده شد و به صف فروش رسیدند که نکته قابل توجه جمع نشدن صف های فروش توسط حقوقی بود. البته در این بین صف فروش نماد خبهمن چندین بار توسط حقوقی جمع شد اما نهایتا با صف فروش بسته شد. صف خرید نمادهای خاذین و خاهن در جو منفی همراه با صف فروش این گروه کاملا نمایان بود.  

گروه بانکی که دیروز تحت تاثیر صحبت های وزیر اقتصاد معاملاتی مثبت همراه با صف خرید را تجربه کردند اما امروز در ابتدای بازار متعادل مثبت معامله شدند و در اواسط بازار با افزایش عرضه ها به سمت منفی سوق پیدا کردند و کل بازار را نیز تحت تاثیر قرار دادند. نماد وبصادر با حدود 70 میلیون معامله بیشترین حجم معاملات این گروه را داشته است. در بین معاملات متعادل این گروه، صف خرید ونوین کاملا نمایان بود. نماد وکوثر نیز که با شایعه فروش نیروگاه کازرون در چند روز گذشته با صف خرید همراه بوده است امروز با افزایش عرضه ها همراه شده و حتی دقایقی در درصدهای منفی هم مورد معامله قرار گرفت.

گروه پالایشی متعادل مثبت شروع شدند و در انتهای بازار با توجه به جو منفی حاکم بر بازار متعادل منفی به کار خود پایان دادند. گروه پتروشمی و شیمیایی هم معاملاتی مثبت را سپری کردند به طوری که نمادهای زاگرس، وپترو و شپلی با صف خرید همراه بودند.

گروه بیمه ای و سرمایه گذاری معاملاتی متعادل منفی را تجربه کردند و نماد ونیکی هم به صف فروش رسید. در این گروه نماد وگستر که در شروع بازار معاملاتی مثبت و نزدیک به صف خرید را سپری می کرد در انتهای بازار با شدت عرضه ها رو به رو شد و در محدوده های منفی قرار گرفت. نماد وساپا که با 241 میلیون معامله بیشترین حجم معاملات امروز را داشته است پس از چندین روز صف خرید متوالی امروز عرضه شد و تا محدوده های مثبت یک هم پایین آمد اما نهایتا در انتهای بازار در محدوده مثبت 3 به کار خود پایان داد. از نمادهای وبهمن و ونیرو نیز می توان به عنوان نمادهای همراه با صف خرید این گروه نام برد. معاملات گروه بیمه ای متعادل تر از گروه سرمایه گذاری بودند و کم حجم و متعادل منفی شروع و به پایان رسیدند.

گروه فلزات اساسی که در روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت های جهانی اکثرا صف خرید بودند امروز معاملاتی منفی را تجربه کردند که البته در این بین نماد فخوز با صف خرید بسته شد، نماد ذوب که دیروز از صف فروش به صف خرید رسیده بود امروز نیز صف خرید شد اما صف آن عرضه شد و در محدوده های مثبت 3به کار خود پایان داد و همچنیین نماد فولاد نیز پرنوسان بود و نهایتا در محدوده مثبت بسته شد. 

در گروه پیمانکاری و فنی مهندسی، نماد رمپنا و فاذر معاملاتی منفی را شروع و به پایان رساندند اما نماد رتکو در شروع معاملات به صف خرید رسید اما در اواسط بازار با افزایش عرضه ها متعادل شد و نهایتا با افزایش تقاضا در انتهای بازار در محدوده های مثبت به کار خود پایان داد.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی، اکثر نمادهای گروه معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این بین نماد بترانس که دیروز نیز صف خرید بود امروز هم بارها به صف خرید رسید و صف آن توسط حقوقی عرضه شد که نهایتا نزدیک به صف خرید بسته شد. گروه ساختمانی نیز اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این بین صف خرید نمادهای ثنوسا و ثامان کاملا نمایان بود.

گروه دانش بنیان آی تی و دارویی نیز امروز معاملاتی متعادل منفی را گذراندند. گروه آی تی در شروع معاملات متعادل مثبت بودند که با گذشت زمان کم کم در محدوده های منفی قرار گرفتند. از نمادهای مثبت این گروه می توان به رکیش، مفاخر و رانفور اشاره کرد. البته گروه دارویی معاملاتی مثبت تر را سپری کردند به طوری که کاسپین در آستانه صف خرید قرار داشت. نکته قابل توجه صف فروش شدن نماد تازه وارد دسانکو پس از رشدی حدودا 30 درصدی بود که تا آخر بازار نیز صف آن جمع نشد. نماد دماوند نیز معاملاتی منفی را سپری کرد و در دقایقی به محدوده منفی 4 نیز رسید. ظاهرا این نماد در این قیمت ها ریسکی را متوجه سهامدارانش نخواهد کرد.

گروه بتا منفی قندی نیز که در شروع بازار معاملاتی منفی را تجربه می کردند با گذشت زمان داد و ستدها و در اواسط بازار همراه با شدت عرضه ها در مابقی گروه ها، این گروه با افزایش تقاضا مواجه شده و در محدوده های مثبت مورد معامله قرار گفتند به طوری که نمادهای قنیشا، قزوین و قمرو به صف خرید رسیدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت کگل، فولاد و وبملت با 60 واحد مثبت به ارتفاع 81،261 واحدی رسید. نمادهای خودرو، خساپا و رمپنا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا