در سال گذشته و بازدهی ۲۸ درصدی:

بورس تهران در بین ۱۸ بورس دنیا اول شد/ محاسبه رشد شاخص با دلار و یورو

بورس تهران در بین ۱۸ بورس دنیا اول شد/ محاسبه رشد شاخص با دلار و یورو

شاخص کل بورس تهران در سال گذشته با ۲۸ درصد افزایش تنها بورس مثبت در بین ۱۸ بورس معتبر خارجی شد و طبق دلار و یورو مبادله ای ۱۹ و ۱۳ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی عملکرد سال گذشته بازار سهام ایران با دو وضعیت ادامه کاهش همه متغیرها و سپس رشد قیمت ها و شاخص ها بعد از برجام همراه شد که مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران اعلام کرد شاخص کل بورس تهران (ارزش وزنی) در سال 94 با 28 درصد افزایش تنها بورس مثبت در میان 18 بورس معتبر خارجی است.

در میان این بورس ها، شاخص بورس استانبول با 4 درصد کاهش، کمترین و شاخص بورس عربستان با 31 درصد افت، بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، در سال 94 شاخص کل بورس تهران (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبادله ای 19 درصد و بر حسب یورو مبادله ای 13 درصد رشد داشته است.

شاخص قیمت (ارزش وزنی) نیز 13 درصد، شاخص کل (هم وزن) 35 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 24 درصد هم در این مدت افزایش پیدا کرده و شاخص فرابورس نیز 21 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 8 درصد رشد داشته است.

این آمار درحالی اعلام می شود که با توجه به رکود و رخوت دو ساله بازار سهام ایران ( از دی 92 تا دی 94 ) و کاهش تا 60-70 درصدی قیمت سهام شرکت ها، هنوز اکثر سهامداران مخصوصا" حقیقی ها نتوانسته اند قادر به جبران زیان های وارده شوند ولی انتظار دارند در سال جدید با بهبود شرایط بتوانند تراز سبد سهام را مثبت ببینند. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا