رئیس اتاق ایران:

فعالیت های پایدار اقتصادی با محوریت بخش خصوصی در پاکستان پیگیری می شود

فعالیت های پایدار اقتصادی با محوریت بخش خصوصی در پاکستان پیگیری می شود

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اولویت همکاری با پاکستان، فعالیت های پایدار اقتصادی با محوریت مشارکت بخش خصوصی است و یکی از محورهای شاخص مناسبات تهران - اسلام آباد حوزه انرژی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا از اتاق مزبور، محسن جلال پور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان، نیروگاه های مشترک را در مناطق مرزی دو کشور احداث نماید.
وی اظهار داشت: پاکستان دارای توانمندی های فراوان در حوزه تولیدات باغی، کشاورزی و مواد اولیه لبنیات است، اما صنعت فرآوری و صنایع تبدیلی ندارد.
به گفته این مقام مسئول، اتاق ایران در نظر دارد کار پراکنده بازرگانی در مرزهای دو کشور را به کار مشترک صنعتی تبدیل کند تا با انرژی، دانش و صنعت ایران، مواد اولیه پاکستان فرآوری و تولید مشترک شود.
وی تصریح کرد: انجام این مهم با رفع نیاز دو کشور، زمینه صادرات مازاد آن را به بازار منطقه فراهم می کند.
خبرنگار ما می افزاید، پیشتر هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو اعلام کرد: ایران آمادگی دارد با ابراز تمایل طرف پاکستانی برای عقد قرارداد بلندمدت، تا سه هزار مگاوات برای این کشور تامین برق داشته باشد، اما تاکنون مسئولان همسایه شرقی کشورمان واکنشی در این زمینه نشان نداده اند.
جلال پور خطاب به مسئولان اسلام آباد خاطرنشان کرد: چنانچه موانع و مشکلات پیش رو مناسبات تجاری دو کشور از جمله مشکلات تعرفه ای برطرف شود، زمینه افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان را فراهم خواهد ساخت.
سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه ) به پاکستان آغاز شد که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت و گوهای دو جانبه و رایزنی های منطقه ای با عالی ترین مقام کشور میزبان پیگیری می شود.
هیاتی متشکل از 60 نفر از تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی به همراه رئیس اتاق ایران با هدف مطالعه زمینه های تجارت و همکاری های اقتصادی با پاکستان، به این کشور سفر کرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا