تسخیر کانال ۸۱ هزار تایی در اولین روز کاری سال/ کولاک چند گروه و انجماد خودرو

تسخیر کانال ۸۱ هزار تایی در اولین روز کاری سال/ کولاک چند گروه و انجماد خودرو

بورس ایران در اولین روز کاری سال ۹۵ گل کاشت و در روز کولاک چند گروه بزرگ و انجماد خودروسازان، شاخص بازار در حضور فعالان کم تعداد با افزایش ۹۸۰ واحدی به آسانی وارد کانال ۸۱ هزارتایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز 7 فروردین 1395 فعالیت بورس 49 ساله ایران بعد از تعطیلی 9 روزه از سرگرفته شد تا دراولین روز کاری سال ، بازار سهام چهره تازه و بهاری را به نمایش بگذارد و شاید و شاید نوید بخش سالی پر برکت باشد.

براساس این گزارش، در حالی به سیاق سال های گذشته و رفتار سنتی بازار، اکثر فعالان حقیقی و حقوقی ، نخستین روزهای کاری هر سال را با عدم فعالیت محسوس همراه کرده و در تعطیلات بسر می برند که امروز در حضور کم اندک سرمایه گذاران خرد و کلان ، همه متغیرهای اصلی بورس با رشد همراه شدند که تبلور آن در شاخص نمایان شد.

به این ترتیب هر چند شاخص در ساعات نخستین به دلیل افول سهام خودروسازان و برخی تک سهم ها مانند آذرآب و کنتور سازی با کاهش مواجه شد اما در ادامه اقبال بازار به سهام گروه های بزرگ و موثری چون بانکداری ، فلزات، معدنی و پتروشیمی موجب شد تا دماسنج بازار در پایان معاملات با افزایش 980 واحدی به راحتی وارد کانال 81 هزار تایی شده و در رقم 81 هزار و 200 واحد ثبت شود.

در این رشد، کولاک و اثر مثبت 121 تا 39 واحدی شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، بانک های ملت ، صادرات ، تجارت، سینا، پارسیان و پاسارگاد ، گل گهر ، چادرملو، مپنا، تاپیکو، پارسان و پالایشگاه اصفهان موجب شد تا اولین روز بورس خوش و خرم به پایان برسد و کاهش قیمت و اثر منفی شرکت های خودرویی مخصوصا" ایران خودرو و سایپا از بین برود.

از سوی دیگر در شرایطی ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از مرز 350 هزار میلیارد تومان عبور کرد که امروز از 192 شرکتی که در تابلوی معاملات بورس حاضر بودند تنها 48 شرکت با کاهش قیمت سهام داد و ستد شدند.

علاوه بر این با جابجایی 918 میلیون سهم، بیش از 194 میلیارد تومان دست به دست شد که با توجه به حضور کم تعداد سهامداران، این حجم از معاملات قابل توجه است.

در رابطه با آینده کوتاه مدت بازار برخی کارشناسان معتقدند روند صعودی اما آرام شاخص در روزهای آینده تکرار خواهد شد و در صورت عدم وقوع رخدادی غیرقابل پیش بینی ، شاخص می تواند کانال های تازه و بالاتری را هم تسخیر کند ولی برای عبور از خط مقاومت 89 هزار واحد ( رکورد تاریخی و رقم 15 دی 92 ) به دلایل و انگیزه ها و حمایت ها و رویدادهای مثبت بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا