نوریان مطرح کرد:

حفظ سقف تولید کنسانتره چادرملو در ۹۵

حفظ سقف تولید کنسانتره چادرملو در ۹۵

گروه معادن >سنگ آهن - با توجه به قیمت های جهانی و افت و خیز آنها در بازار های بین المللی طی سال 94 بیشترین تاثیر را بر شرکت هایی معدنی و فلزات اساسی داشت. البته طی هفته های پایانی این سال شاهد رشد قیمتی محصولاتی مثل سنگ آهن نیز بودیم. بر همین اساس به سراغ یکی از مسئولان شرکت های سنگ آهنی رفتیم تا علاوه بر مروری بر شرایط این مجموعه ها در سال 94 به برآورد اوضاع سنگ آهن در سال 95 نیز بپردازیم.

به گزارش ماین نیوز، در همین ارتباط مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد: سال 94 سال سختی بود از یک طرف با کاهش شدید قیمت سنگ آهن و از طرفی با رکود در فروش محصولات فولادی مواجه بودیم که تاثیر مستقیمی در درآمدزایی ما داشت. از آنجا که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از بدو تاسیس در سال 1371 تاکنون همواره متکی به سرمایه های داخلی بوده و خوشبختانه تا این لحظه نیز توانسته با وجود تمامی مشکلات و موانع بخشی از چرخ های صنعت کشور را به گردش درآورد و وابستگی بسیار اندکی به خارج از کشور و سرمایه های خارجی داشتیم، توانستیم از بحران های داخلی و خارجی عبور کنیم و حداقل سرپا بمانیم.

محمود نوریان ادامه داد: اکنون هم نیازی به سرمایه گذاری شرکت های خارجی در مجموعه های خودمان نمی بینیم اما با شرکت هایی که قبلا با ما همکاری داشتند و به علت تحریم ها روابطمان ضعیف شده بود در حال مذاکره هستیم تا برای رفع نیازهای خود، بدون اتکا به واسطه ها تصمیم‌گیری کنیم. در مجموع امیدواریم با لغو تحریم های جهانی، شاهد روند رو به رشد اقتصاد کشور باشیم و بار دیگر رونق به بازار کسب و کار بازگردد.

وی در خصوص برآورد شرایط چادرملو در سال 95 نیز گفت: چادرملو در مجتمع معدنی سنگ آهن خودش در 180 کیلومتری یزد و با 5 خط تولید، سالانه 10.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن با عیار (Fe) حداقل 67.5 درصد و حدود یک تا 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی با متوسط عیار (Fe) معادل 55.3 درصد تولید می کند که تلاش داریم این سقف تولید را برای کنسانتره حفظ کنیم، اما با توجه به قیمت پایین سنگ آهن دانه بندی به احتمال بسیار در سال 95 از میزان تولید خود می کاهیم. چون ما سنگ آهن دانه بندی را به دلیل عدم نیاز کارخانه‌های داخلی، به خارج از کشور صادر می کنیم تا از محل درآمد ارزی آن، هزینه های تهیه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در معدن را تأمین کنیم اما در شرایط فعلی که قیمت تمام شده با قیمت فروش تقریبا برابری می کند، تولید سنگ آهن دانه بندی مقرون به صرفه نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا