وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد:

رشد ۱۵.۴درصدی تولیدات کشاورزی در دولت یازدهم

رشد ۱۵.۴درصدی تولیدات کشاورزی در دولت یازدهم

تولیدات بخش کشاورزی در دوره ۹۴-۹۲ رشد ۱۵.۴ درصدی داشت که از ۹۷ میلیون تن در سال۱۳۹۲ به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۴ رسید که این مهم یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تحقق دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی حاصل اتخاذ راهبرد ارتقای بهره وری است که پیامد افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود امنیت غذایی و اتکا به تولید داخلی است.

برپایه این گزارش، میزان خرید گندم داخلی با رشد 67 درصدی از چهار میلیون و 800 هزار تن در سال 1392 به بیش از هشت میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت.

همچنین جمهوری اسلامی به رکورد بی سابقه تولید یک میلیون و 500 هزار تن شکر در سال زراعی 1394 دست یافت که این رقم نسبت به دو سال پیش 400 هزار تن افزایش نشان می دهد.

علاوه براین در زمینه حفاظت از منابع آب و خاک، ضریب حفاظت و پایداری منابع طبیعی و تقویت پوشش گیاهی 60 درصد افزایش یافته و 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده و این رقم برابر 20 درصد عملیات انجام شده از ابتدای انقلاب تا سال 1392 بود و عملیات آبخیزداری نیز در سطح یک میلیون و 340 هزار هکتار اجرا شد.

کاهش واردات و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، برنامه ریزی، ایجاد و بهره برداری از ظرفیت های جدید تولید محصولات از جمله آبزی پروری با فناوری پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 200 هزار تن در برنامه ششم توسعه، گسترش تعاملات و مناسبات با کشورهای جهان در زمینه کشاورزی، گسترش به کارگیری دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری در بخش کشاورزی و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش به ثبت رسیده است .

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا