احتمال اجبار صنایع نظامی آمریکا به مصرف فولاد ساخت این کشور

احتمال اجبار صنایع نظامی آمریکا به مصرف فولاد ساخت این کشور

گروه صنایع معدنی >فولاد - فولاد در آمریکا قدمتی بیش از 150 سال دارد و کمک شایانی به صنعتی شدن این کشور کرده است. با این وجود سال 2015 در تاریخ این صنعت فراموش نشدنی است.

به گزارش ماین نیوز، در این سال 12 هزاز نفر از کارکنان شرکت‌های فولادی آمریکا بیکار شدند. تولید 12 درصد کم شد و ضریب بهره‌مندی از ظرفیت فولاد به 60 درصد سقوط کرد و از هر 3 تن فولاد مصرفی آمریکا، یک تن آن از محل واردات تامین شد.

عامل بحران فوق، افت قیمت فولاد و عدم توان رقابت‌پذیری صنعت فولاد آمریکا است. واقعیت این است که ریشه اصلی بحران فولادسازان دنیا در مازاد عرضه و عدم کفایت تقاضا است. امروز دنیا 700 میلیون تن مازاد ظرفیت فولاد دارد که باعث فشار در بخش عرضه است و راهکاری برای مدیریت آن وجود ندارد. حتی برنامه 5 ساله چین در کاهش 100 تا 150 میلیون تنی ظرفیت فولاد آن کشور نیز کافی به نظر نمی‌رسد و ممکن است اجرایی نشود.

راهکار چیست؟

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از قبیل آقای ویسلوسکی به دنبال قانونی هستند که وزارت دفاع این کشور را مجبور می‌کند تا صنعت نظامی آمریکا را مجبور به استفاده از فولاد ساخت آمریکا (Made in USA) کند. این امر ضمن مدیریت واردات، باعث تقویت صنعت فولاد این کشور خواهد شد و عامل مقاوم‌سازی اقتصاد و صنعت فولاد آمریکا است. همزمان رشد شدید تعرفه 266 درصد واردات فولاد آمریکا، به تداوم بقای این صنعت در آینده کمک شایانی خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا