جذب سرمایه گذار خارجی در دوران پسا تحریم با شتاب بیشتری دنبال شود

جذب سرمایه گذار خارجی در دوران پسا تحریم با شتاب بیشتری دنبال شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جذب سرمایه گذار خارجی در دوران پسا تحریم با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های توسعه پارس جنوبی و درنشست با مسئولان ارشد صنعت نفت افزود: صنعت نفت در حال حاضر به جایگاه واقعی خود در تولید قطعات و تجهیزات رسیده است.
وی گفت: در زمان جنگ و حمله عراق به جزیره خارگ خطوط 5 رشته ای انتقال نفت خام بر اثر بمباران های هوایی خسارت های جدی دید که در آن زمان تعمیر این لوله ها کار بسیار سخت و غیر ممکن به نظر می رسید اما با این حال متخصصان ما در آن دوران نیز با کوشش خود اجازه ندادند که لحظه ای وقفه در صادرات نفت خام کشور ایجاد شود و خوشبختانه تا پایان جنگ نیز صدام به اهداف خود در این زمینه نرسید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم های غرب صنعت نفت را نشانه رفته بود، بیان داشت: در حال حاضر با تلاش متخصصان، مهندسان و دانش پژوهان کشور در این زمینه به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و لزوم تحقق اهداف چشم انداز صنعت نفت تلاش مستمر و برنامه ریزی دقیق و مدون از سوی مراکز علمی و پژوهشی و توسعه و تحقیق در صنعت نفت است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه با ' برجام' تلاش دشمنان برای ایران هراسی عقیم مانده است، گفت: در حال حاضر ایران امن ترین کشور خاورمیانه و جهان است و فرصت های بی نظیری پیش روی سرمایه گذاران فعال در بخش انرژی است که امیداوریم با تلاش دولت تدبیر و امید سرمایه گذاران خارجی بار دیگر به صنعت نفت کشور برگردند ضمن آنکه دیپلماسی فعال دولت بسیار موثر بوده و کشورمان به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته است.
وی با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در این منطقه از کشور یک فرصت بزرگ برای ایران اسلامی است، تصریح کرد: این همزیستی در شرایط صلح و صفا در این منطقه از کشور می تواند الگوی مناسبی برای کشورهای دوست و همسایه باشد.
بازدید از فازهای پارس جنوبی ، فازهای پتروشیمی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نشست با مدیران ارشد و اجرایی صنعت نفت از برنامه های سفر یک روزه آیت الله هاشمی رفسنجانی به عسلویه است.
میدان گازی پارس جنوبی،بزرگترین میدان گازی جهان است که در خلیج فارس و در آبهای سرزمینی ایران و قطر واقع شده است.
این میدان گازی بین ایران و قطر مشترک است و در کشور قطر، میدان گازی گنبد شمالی نام دارد.
ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در بهره برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.
مساحت این میدان 9هزارو 700 کیلومتر مربع است که سه هزارو 700 کیلومتر مربع آن در آبهای سرزمینی ایران قرار دارد.
حجم گاز برداشت شدنی این میدان به همراه میعانات گازی، معادل 230 میلیارد بشکه نفت خام است.
میزان تولید گاز در کشور در سال 1394 رکورد جدیدی را کسب کرد و به ١٥٨ میلیارد مترمکعب رسید.
میزان تولید گاز کشور پس از بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی افزایش قابل توجهی یافته است.
پارسال فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به طور کامل به بهره برداری رسیدند و بخش هایی از فازهای 17،18، 19، 20 و 21 نیز راه اندازی شدند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا