بعد از دو سال و با تصمیم مدیرعامل "شستا" رخ داد:

خانه تکانی در هلدینگ بزرگ بورسی/ تغییر مدیرعامل و ۳ عضو هیات مدیره تاپیکو

خانه تکانی در هلدینگ بزرگ بورسی/ تغییر مدیرعامل و ۳ عضو هیات مدیره تاپیکو

بعد از گذشت حدود سه ماه از معرفی مدیرعامل "شستا"، مدیرعامل تاپیکو و سه عضو هیات مدیره این هلدینگ ۴.۳ هزار میلیارد تومانی حاضر در بورس از جمله وزیر سابق نفت تغییر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از گذشت کمتر از دو ماه از برگزاری مجمع سالانه تاپیکو ( 19 شهریور با تقسیم سود 40 تومانی هرسهم ) مدیرعامل و سه عضو هیات مدیره این هلدینگ 4.3 هزار میلیارد تومانی تغییر کردند تا خانه تکانی اساسی مدیریتی رخ دهد.

این تغییرات با حکم سیدمحمدرضا آیت‌اللهی مدیرعامل "شستا" روی داده که از اواخر مرداد سال جاری با تصمیم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عهده دار مدیریت بزرگترین هلدینگ ایران شده است.

براساس این گزارش، به این ترتیب محمود شیری بعد از دو سال از مدیریت تاپیکو خداحافظی کرد و به عنوان رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد تا غلامرضا امیرشقاقی جایگزین وی شود.

شقاقی با مدرک مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف ، دارای سوابقی چون مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن کشور، مدیرعامل پالایشگاه تبریز، قائم مقام مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک و رئیس مطالعات تخصصی شرکت ملی پالایش و پخش است.

درحالی مراسم تودیع و معارفه این دو مدیر امروز انجام شد که علاوه براین ، وزیری هامانه ( وزیر سابق نفت)، وحید باقری (مدیرعامل سابق مالی و پشتیبانی) و بهمن طاهریان مبارکه از هیات مدیره تاپیکو کنار گذاشته شدند تا سیدعماد حسینی معاون سابق وزیر نفت به عنوان رئیس هیات مدیره و غلامرضا گرزین (نماینده سابق مجلس) و عباس کفاش طهرانی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این شرکت منصوب شوند.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با در اختیار داشتن 31 شرکت مدیریتی و غیر مدیریتی در 4 حوزه اصلی کسب و کار شامل  نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع لاستیک و صنایع سلولزی، سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته و با در اختیار داشتن طیف وسیعی از محصولات متنوع، یکی از مهم‌ترین بازیگران اصلی این کسب و کارها در کشور و منطقه محسوب می‌شود.

همچنین این شرکت با سرمایه گذاری وسیع در پروژه های بزرگ ملی مانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز و ارزش 3.8 میلیارد یورو ، 3 طرح متانول با مجموع ظرفیت 4.8 میلیون تن در سال و  مجموع ارزش 1.5 میلیارد یورو و همچنین سایر پروژه های بزرگ ملی ، نقش مهمی در توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کشور ایفا می کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا