بررسی تولید سوپرآلیاژها در ایران+فایل گزارش کامل

بررسی تولید سوپرآلیاژها در ایران+فایل گزارش کامل

گروه صنایع معدنی - سوپرآلياژها به دلیل ويژگي‌هاي منحصر به فردي که دارند، دارای کاربرد ویژه در صنايع استراتژيک نظير صنايع هوايي، نيروگاهي، نفت و پتروشيمي هستند. مقاومت در برابر خراش، سختی بسیار بالا و مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی همزمان با نقطه ذوب بالا در این دسته مواد پیشرفت فناوری‌های جدید در حوزه های مختلف ازجمله صنایع هوا-فضا و صنایع با درجه حرارت کاری بسیار بالا را امکان‌پذیر کرده و باعث انقلابی در صنعت شده‌اند.

به گزارش ماین نیوز، به عنوان نمونه کلاس E توربین گاز تولیدی شرکت مپنا (مدل V94.2) دارای قدرت 163 مگاوات است اما در آلمان شرکت زیمنس با سرمایه‌گذاری اندک و بکارگیری سوپرآلیاژهای قوی‌تر در ورودی توربین گاز، درجه حرارت اتاق احتراق را از 1060 به 1075 درجه سانتیگراد افزایش و قدرت به 188 مگاوات ارتقا یافته است (مدل V94.3). در واقع توربین‌های گازی نصب شده در ایران، پتانسیل رشد قدرت 25 مگاواتی با سرمایه‌گذاری اندک را دارند که ناشی از تحولات جدید فناوری سوپرآلیاژها است.

با توجه به استراتژیک بودن و افزایش استفاده از سوپرآلیاژها، ایمیدرو با همکاری دانشگاه صنعتی شریف اقدام به مطالعه و بررسی تولید آن در کشور کرده که گزارش مربوطه در 561 صفحه را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.

دفاتر پژوهش صنایع معدنی و تیم مجری آلومینیوم و نیروگاهی ایمیدرو به همراه دانشگاه شریف مسئول تهیه و تدوین این گزارش بوده‌اند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا