شوک تاجران الماس از عملیات تروریستی بلژیک

شوک تاجران الماس از عملیات تروریستی بلژیک

با حملات تروریستی دیروز بلژیک فعلا بورس الماس آنتورپ تا اطلاع ثانوی تعطیل و جلسات انجمن الماس دنیا در این هفته برگزار نمی‌شود.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از واحد برنامه ریزی ایمیدرو، بلژیک (شهر آنتورپ با فاصله 1 ساعت از بروکسل) یکی از مکان‌های عمده تجارت و برش الماس دنیا است و در کل حدود 84 درصد الماس خام دنیا قبل از ورود به بازار از شهر آنتروپ می‌گذرد. برای گرفتن حسی از رقم تجارت این شهر، طبق آمار، عملکرد ماه فوریه 25 میلیون قیراط به ارزش 4.55 میلیارد یورو بوده که رشد 4.5 درصدی سالانه را نشان می‌دهد.
مراحل تولید الماس شامل چهار مرحله اساسی است:
1- معدنکاری: نزدیک به 50 درصد الماس دنیا در آفریقا تولید می‌شود. استرالیا، روسیه و هند نیز در بازار الماس دنیا نقش دارند. تنها 20 درصد الماس معادن برای مصرف جواهرات مناسب است و مابقی به مصرف صنعتی می‌رسد.
2- فروش الماس خام: در این مرحله الماس خام به تولیدکنندگان فروخته می‌شود.
3- تولید الماس: در این مرحله برش الماس انجام می‌شود و باید به گونه‌ای باشد که حداکثر ارزش افزوده را به الماس بدهد و مکان‌های کلیدی برای این امر شهر آنتورپ بلژیک، اسراییل، نیویورک، بمبئی و ژوهانسبورگ جنوبی است.
4- فروش به مشتری نهایی: توسط زنجیره‌های فروش الماس دنیا صورت می‌گیرد و غول‌هایی مثل دبیرز کشور لوکزامبورگ و تیفانی آمریکا بازیگر اصلی آن هستند و که البته امروزه اینترنت رقیب بی‌واسطه و ارزانی برای این بخش است.
به گزارش نرخ باکس، حالا با حملات تروریستی دیروز بلژیک فعلا بورس الماس آنتورپ تا اطلاع ثانوی تعطیل و جلسات انجمن الماس دنیا در این هفته برگزار نمی‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا