آمریکا ممنوعیت صادرات شرکت ZTE متهم به نقض تحریم‌های ایران را لغو کرد

آمریکا ممنوعیت صادرات شرکت ZTE متهم به نقض تحریم‌های ایران را لغو کرد

دولت آمریکا روز چهارشنبه ممنوعیت‌های صادرات پیشتر وضع‌شده علیه یک شرکت بزرگ ارتباطی چین که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده بود را به طور موقت رفع کرد.

 

دولت آمریکا ممنوعیت‌های صادرات قبلاً وضع شده علیه شرکت بزرگ چینی «زد.تی.ای» (ZTE) را به طور موقت و برای دوره‌ای سه‌ ماهه لغو کرده است.
خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه‌ای از ورارت بازرگانی آمریکا این خبر را اعلام کرد. این خبرگزاری، پیش از این در روز 8 مارس، از وضع ممنوعیت‌های بی‌سابقه برای صادرات علیه این شرکت چینی که بنا بر ادعاها به نقض تحریم‌های ایران متهم شده بود، خبر داده بود.
محدودیت‌های واشنگتن علیه «زد.تی.ای» (ZTE)، با دشوار کردن خرید اجناس آمریکایی در زنجیره تأمین این شرکت محدودیت‌های مهمی ایجاد می‌کرد.
وزارت بازرگانی آمریکا چهارشنبه اعلام کرده محدودیت‌های صادرات علیه این شرکت چینی تا تاریخ 30 ژوئن کاهش خواهد یافت. 
بیانیه بازرگانی آمریکا می‌افزاید تعلیق محدودیت‌های پیشتر وضع‌شده، به شرط همکاری شرکت چینی با دولت آمریکا و اجرای تعهدات برای «حل و فصل موضوع» قابل تمدید خواهد بود.
سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. شرکت «زد.‌تی‌.‌ای»ف اما گفته همکاری با دولت آمریکا درباره موضوع ممنوعیت‌های صادرات را ادامه خواهد داد.
دولت چین قبلاً به اقدام دولت آمریکا در جریمه شرکت چینی اعتراض کرده بود.
در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که که این شرکت چینی با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا