کمبود گوشت قرمز و مرغ در کشور وجود ندارد

کمبود گوشت قرمز و مرغ در کشور وجود ندارد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی:در ایام عید کمبود گوشت قرمز و مرغ در هیچ منطقه و استانی وجود ندارد.

 

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی، افزود: برای ایام عید که ایام پرمصرف سال به لحاظ استفاده از گوشت مرغ محسوب می شود، 100 هزار تن مرغ خریداری شده و با روش های علمی و بهداشتی و تحت نظارت مهندسان کنترل کیفی و دامپزشکان منجمد و ذخیره سازی شده است.
وی گفت: ما برای ایام عید از 10 اسفند همه نیروهای خود را در سراسر کشور بسیج کرده ایم تا برای ایام عید مشکلی وجود نداشته باشد.
ولی افزود: این مرغ های منجمد در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار سراسر کشور با قیمت هر کیلو 4 هزار و 500 تومان قرار گرفته است که با قیمت 5 هزار و 100 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
وی گفت: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ گرم نیز بین 6 هزار و 500 تا 7 هزار تومان تعیین شده است که در هیچ نقطه ای از کشور تا امروز از 6 هزار و 500 تومان بالاتر نبوده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: البته در دو روز اول عید به علت تعطیلی کشتارگاه های استان های خوزستان و بوشهر قیمت مرغ گرم در این استان ها به بالای 7 هزار تومان افزایش یافت اما با فعالیت مجدد کشتارگاه های این استان ها از دیروز قیمت ها متعادل شده است.
ولی گفت: در تهران قیمت گوشت مرغ گرم از 6 هزار و 500 تومان بالاتر نرفته است و مرغ در استان به وفور وجود دارد و هر روز به اندازه نیاز فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.
وی افزود: همچنین امسال برای اولین بار کنسرو مرغ نیز تهیه شده تا مسافران بتوانند از فرآورده های آماده مرغ استفاده کنند که استقبال از آن با توجه به جدید بودن این فرآورده خوب بوده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: گوشت قرمز نیز به صورت منجمد به اندازه درخواست روزانه در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار قرار می گیرد.
ولی افزود: مصرف کنندگان و توزیع کنندگان کلان گوشت مرغ و قرمز هم می توانند با مراجعه به شعبه های شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور به صورت عمده نیاز خود را تهیه کنند.
مرغ منجمد به لحاظ بهداشتی و کیفیت از مرغ گرم بهتر است
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخلاف آنچه که بیشتر مردم فکر می کنند مرغ منجمد به لحاظ کیفیت و بهداشت از گوشت مرغ گرم بهتر است.
علیرضا ولی افزود: مرغ منجمد زیر نظر سازمان دامپزشکی و کارشناسان کنترل کیفی به لحاظ علمی منجمد می شود که به لحاظ علمی و بهداشتی از انجماد در منازل بهتر و کیفیت آن نسبت به مرغ گرم بالاتر است بنابراین به مردم توصیه می کنیم از نظر مصرف مرغ منجمد و کیفیت آن نگرانی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه هم اینک بین200 تا300 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف داخلی در کشور تولید می شود، گفت: پارسال به کشورهای مختلف مرغ صادر کردیم و تلاش می کنیم در سال جدید زمینه صادرات مرغ به روسیه و کشورهای شرق اروپا را فراهم کنیم.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: کارشناسانی از این کشورها از کشتارگاه های ما بازدید و آن را تأیید کرده اند و امیدواریم بتوانیم امسال زمینه های صادرات مرغ مازاد خود را به کشورهای جدید هموار کنیم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا