آزاد مطرح کرد:

عراق و ترکیه مقصد صادرات محصولات فولادی

عراق و ترکیه مقصد صادرات محصولات فولادی

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: رکود حاکم بر بازار فلزات موجب شد تا میزان صادرات به کشورهای هدف افزایش یابد.

به گزارش ماین نیوز، محمد آزاد گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن در سال 93 و 94 موجب شد صادرات فلزات نسبت به سال‌های گذشته خود رونق بیشتری پیدا کند.

وی افزود: این صادرات توانست میزان ضرر و زیان تولیدکنندگان و فروشندگان آهن‌آلات جبران کند.

آزاد عنوان کرد: در سال 93 حدود 3.5 میلیون تن آهن و فولاد به کشورهای هدف صادر شده است و در سال گذشته نیز موفق به صادرات 5 میلیون تن آهن و فولاد شده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: با صادر کردن این محصول ما توانستیم این صنف را از ورشکستگی نجات دهیم و در همین راستا بیشترین صادرات ما به کشورهای همسایه و در برخی موارد به اروپا بوده است.

وی عنوان کرد: شناسایی نیاز کشورهای همسایه بسیار سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌پذیرد به همین دلیل عراق و ترکیه از مقصدهای اصلی صادرات این محصول به شمار می‌رفتند.

آزاد ادامه داد: کشورهای هدف صادراتی برای اینکه بازار را برای تولیدات داخلی خودشان حفظ کنند به پایین آوردن قیمت روی می‌آورند و صادرکنندگان ایرانی نیز برای حفظ بازار دست به کاهش قیمت‌ها زدند.

وی تصریح کرد: این کاهش قیمت باید در کنار حمایت‌های دولت صورت پذیرد تا در این بازارهای رقابتی پیروز شویم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا