ایران پارسال روزانه ٣٠٠ هزار بشکه میعانات گازی صادر کرد

ایران پارسال روزانه ٣٠٠ هزار بشکه میعانات گازی صادر کرد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران از جمله کشورهایی است که در سال گذشته سیصد هزار بشکه میعانات گازی صادر کرده است و این در حالیست که می‌توان این میعانات را به کالاهای دیگر با ارزش افزوده بیشتر از جمله بنزین بدل کرد.

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، دیروز (دوشنبه، دوم فروردین ماه) در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سالن اجتماعات مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند کار جدی هستیم و در این زمینه دولت و ملت باید خود را برای تحقق این کار بزرگ آماده کنند.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: امیدوارم امسال سال خوبی برای تولید در کشور باشد و استان کرمان بعنوان یکی از استانهای مهم تولیدی کشور می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.
وی تصریح کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در ٢٤ بند ابلاغ شده است که دولت برای تحقق این سیاستها، ١٢ برنامه ملی تدوین کرده است و به منظور اجرایی شدن این برنامه ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پروژه های اجرایی متناسب با آنها تصویب شده است.
جهانگیری به پنج رویکرد اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: برونگرایی، درونزایی، مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیانی و عدالت بنیانی از جمله این رویکردهاست.
معاون اول رئیس جمهوری به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از اولویتها در قراردادهای ایران با سایر کشورها بایستی ورود فناوریهای نوین به کشور باشد و برونگرایی به معنای تعامل اقتصادی با دنیا و صدور کارهای ساخت کشور به بازارهای بین‌المللی است، ضمن آنکه منابع مالی خارجی را نیز باید به کشور جذب کنیم.
وی یادآور شد: بورکراسی ادارای یکی از مسائلی است که باید متناسب با ظرفیتهای کشور و توسعه صادرات اصلاح شود، بخش خصوصی و واحدهای تولیدی باید کالاهای با استاندارد لازم و با کیفیت تولید کنند تا بتوان کالاها را در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کرد.
جهانگیری افزود: ایران از جمله کشورهایی است که در سال گذشته سیصد هزار بشکه میعانات گازی صادر کرده است و این در حالیست که می‌توان این میعانات را به کالاهای دیگر با ارزش افزوده بیشتر از جمله بنزین بدل کرد.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در این زمینه پالایشگاهی در خلیج فارس نیمه ساز بود که طی بازدیدی که در سال گذشته از آن به عمل آمد، اعتبار ٩٠٠ میلیون دلاری برای تکمیل آن اختصاص یافت،  برای تبدیل میعانات گازی به کالاهای ارزشمند نیازمند حجم بالای سرمایه گذاری در کشور هستیم.
وی ادامه داد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی این است که باید کشور را بگونه‌ای اداره کنیم که فرصتهای جدید ایجاد شود و اقتصاد را در برابر تکانهای بیرونی و تحریمها مقاوم سازیم، با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ایران در برابر مشکلات اقتصادی واکسینه خواهد شد.
جهانگیری افزود: در اغلب سخنرانیها لفظ اقتصاد مقاومتی بکار برده می‌شود و از دولت می‌پرسند که تا چه حد این امر را عملیاتی کرده است و این در حالی است که همه نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی فعال بوده و پاسخگوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند که تا چه میزان این سیاستها را اجرایی کرده‌اند.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: سال ٩٥ به دلایل متعدد از جمله این که اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرا شده، تحریمها بعنوان مانع بزرگ از پیش روی کشور برداشته شده، منابع جدید خارجی جذب شده، دولت موفق شده است، طی دو ماه گذشته فروش نفت و میعانات گازی را از یک میلیون و سیصدهزار بشکه به دو میلیون و دویست هزار بشکه برساند و نیز وجود بخش خصوصی فعال و با انگیزه که می‎تواند سال خوبی را برای کشور نوید دهد، بنابراین همه این ظرفیتها می‌تواند رونق اقتصادی کشور را به ارمغان آورد.
وی در ادامه یکی از دغدغه های مردم را مشکل بیکاری برشمرد و گفت: کانونهای موفق تولیدی مثل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان می‌توانند در ایجاد فرصتهای شغلی جدید، موثر باشند، ضمن آنکه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید واحدهای صنعتی کوچک نیز حمایت شوند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا