ماین نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی فروش ۱۷۹۵ میلیارد تومانی چادرملو در ۹۵

پیش‌بینی فروش ۱۷۹۵ میلیارد تومانی چادرملو در ۹۵

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو کل فروش خود را در سال 1395 صعودی اما سود خالص خود را نزولی پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، تازه‌ترین پیش‌بینی درآمد هر سهم مالی منتهی به پایان سال جاری شرکت چادرملو (حسابرسی شده) نشان می‌دهد که این شرکت کل فروش خود را برای سال جاری بالغ بر 1795 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است که این رقم تخمینی نسبت به سال 1394 رشد 13 درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالیست که چادرملو سود خالص خود را برای سال جاری معادل 332 میلیارد تومان تخمین زده است که افت 49 درصدی را نسبت به سال 1394 نشان می‌دهد.

از دیگر نکات حائز اهمیت در گزارش جدید چادرملو می‌توان به پیش‌بینی کاهش 13 درصدی نرخ فروش کنسانتره آهن (خشک) و گندله تولیدی این شرکت در سال 1395 اشاره کرد. در هر دو بخش مرجع قیمت‌گذاری میانگین قیمت فروش شمش فولاد خوزستان است. البته در زمینه حجم فروش در بخش کنسانتره آهن تنها 3 درصد کاهش برای سال جاری تخمین زده شده اما در زمینه گندله رشد 26 درصدی فروش نیز برآورد شده است.

از سوی دیگر راه‌اندازی فولاد چادرملو یکی از مهمترین اتفاقات این شرکت در سال 1395 خواهد بود. ظرفیت اسمی این واحد یک میلیون تن خواهد بود اما طبق برآورد چادرملو این واحد امسال حدود 300 هزار تن محصول تولید خواهد کرد. برآورد شده است که راه‌اندازی فولاد چادرملو در اوایل سال جاری محقق شود.

اتفاق مهم دیگر کاهش قابل توجه تولید سنگ دانه‌بندی از سوی چادرملو در سال جاری خواهد بود. چادرملو ظرفیت اسمی تولید سنگ دانه‌بندی خود را 1.5 میلیون تن اعلام کرده در حالی که امسال پیش‌بینی شده است به دلیل به صرفه نبودن تولید ناشی از افت قیمت‌ها در بازار جهانی، تنها 375 هزار تن از ظرفیت یادشده عملیاتی شود.

در روزهای پایانی سال 1394 نیز محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد که "چادرملو تلاش می‌کند سقف تولید را برای کنسانتره حفظ کند اما با توجه به قیمت پایین سنگ آهن دانه‌بندی به احتمال بسیار در سال 1395 از میزان تولید خود در این حوزه می‌کاهد."

در مجموع پیش‌بینی کچاد این است که بتواند در سال جاری به تولید حدود 8.5 میلیون تن کنسانتره، 375 هزار تن سنگ دانه‌بندی، 3.4 میلیون تن گندله و 300 هزار تن فولاد دست یابد.

حق انتفاعی که چادرملو باید پرداخت کند نیز برای سال 1395 حدود 183 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم سال 1394 افت 32 درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا