رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد:

خصوصی‌سازی واقعی به جای خصولتی‌سازی

خصوصی‌سازی واقعی به جای خصولتی‌سازی

گروه معادن - رییس خانه معدن ایران به حرکت درآوردن توانمندی های بخش تولید و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای این بخش را از جمله راه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت که استراتژی صنعتی کشور باید به سمت صنایع اشتغالزا تغییر کند.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا بهرامن درباره نامگذاری سال 1395 با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مربوط به یک سال نیست، بلکه برنامه ای است که تا رسیدن به اهداف اصلی کشور یعنی تامین رفاه اجتماعی و اقتصاد مطلوب باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع باید به عنوان دستور العملی برای همه از جمله مسئولان کشور مورد تاکید قرار گیرد، ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به حرکت در آوردن توانمندی های بخش تولید و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای این بخش در جهت استفاده از تمام توانمندی های کشور و رسیدن به مسیر اصلی الزامی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: ما امروز در رکود هستیم و در این شرایط برای به حرکت در آوردن توانمندی ها نیازمند برخی فاکتورها هستیم که بتوانیم با تولید مطلوب و تقویت توان مالی واحدها شرایط مناسب را در این جهت فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به بخش های تولیدی کشور باید در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت دولت قرار گیرد، گفت: دولت برنامه های خود را تا حدودی از سال گذشته آغاز کرده است و توجه ویژه ای به بخش تولید شروع شده است. به گونه ای که دیگر به بانک ها نگاه بنگاهداری صرف وجود ندارد و در بین آها نیز به نوعی ر قا بت ایجاد شده است.

بهرامن با تاکید بر اهمیت تولیدات مطلوب برای تامین نیاز داخلی و پیدا کردن بازارهای صادراتی، اظها ر کرد: اگر قوانین و مقرراتی در این مسیر ایراد دارد باید اصلاح شود؛ حال این قوانین در مسیر گمرکات باشد یا ساختار بدنه دولت.

رییس خانه معدن ایران درباره اجرایی شدن اصل "94" مبنی بر خصوصی سازی واحدهای دولتی نیز، اظهار کرد: در بخش خصوصی سازی نیز به جای واگذاری واحدها به بخش های خصولتی باید شرایطی ایجاد شود که بخش خصوصی نیز بتواند رشد کند.

وی ادامه داد: اگر ما می توانستیم تولید مطلوبی داشته باشیم امروز در پی کاهش نفت این نگرانی را نداشتیم که نتوانیم بودجه کشور را تامین کنیم.

بهرامن با بیان این که استراتژی صنعتی ما باید با نگاه های امروز تغییرات خود را داشته باشد، اظها ر کرد: این موضوع اصلا تعارف پذیر نیست و باید بیابیم که توانایی ما در کشور بیشتر در چه صنایعی مستقر شده است و صنایعی که می تواند اشتغالزا باشد و مشکلات دولت را حل کند را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در استراتژی صنعت کشور، ادامه داد: واحدهای کوچک و متوسط در این شرایط باید بتوانند فعالیت های خود را بیشتر کنند و همچنین صنعت گردشگری ما نیز نیازمند اصلاحاتی است که می تواند درآمد مناسبی را از این بخش نصیب کشور کند.

رییس خانه معدن ایران با بیان این که باید به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد زیر ساخت های توریسم در کشور باشیم، گفت: از نظر جوی کشور ایران همیشه چهار فصل را در اختیار خود دارد و از سویی دیگر تاریخ و فرهنگ این کشور برای بسیاری از گردشگران جذاب است.

وی افزود: وقتی این صنعت شکل واقعی خود را ایجاد کند، ایرانیان خارج از کشور نیز قطعا جذب می شوند و علاقمند به سرمایه گذاری در کشور خواهند شد.

به گفته بهرامن در حال حاضر کشور ایران نیازمند هتل سازی، ساخت مهمانسراهای بین راهی، بهبود حمل و نقل زمینی و هوایی و ... است که می تواند با سرمایه گذاری خارجی در این مسیر به هدف مناسب خود در صنعت گردشگری دست پیدا کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا