در گفت‌وگو با مهر اعلام شد

بازگشایی پایانه جدید صادرات گازوئیل ایران به عراق

بازگشایی پایانه جدید صادرات گازوئیل ایران به عراق

همزمان با افزایش صادرات گازوئیل ایران به افغانستان و عراق، یک پایانه جدید به‌منظور صدور این فرآورده نفتی به عراق راه‌اندازی شد.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک به دو میلیارد لیتر گازوئیل از سوی ایران به کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، اقلیم کردستان عراق، پاکستانف افغانستان، تاجیکستان و برخی از کشورهای آفریقایی صادر شده است.

 بر این اساس حجم صادرات گازوئیل ایران به عراق و افغانستان به عنوان دو مشتری سنتی، از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش قابل توجه همراه شده که با بازگشایی یک ترمینال جدید پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات این فرآورده نفتی به عراق در سال ۱۳۹۵ با افزایش بیشتری همراه شود.

سید رمضان هاشمی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به آغاز صادرات گازوئیل از مرز خسروی به مقصد عراق، گفت: برای نخستین بار صادرات گازوئیل ایران به عراق از پایانه خسروی کلید خورده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه، فروش گازوئیل به صورت خرده‌فروشی در باک به کامیون‌های عراقی واردشده به بازارچه مرزی پرویزخان از زمان افتتاح (١٤ دیماه ٩٣) تا ٢٠ اسفند ٩٤، حدود ٩ میلیون لیتر معادل بیش از ١١ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: حدود هشت میلیون لیتر و معادل ١٠ میلیارد تومان میزان خرده فروشی گازوئیل به کامیون‌های عراقی به مرز پرویزخان بوده است.

محمدمهدي قرائي، مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خراسان رضوي هم در خصوص آخرین وضعیت صادرات گازوئیل ایران به افغانستان، اظهار داشت: در طول ۱۱ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۷۳ میلیون لیتر فرآورده گازوئیل از مرزهای استان خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این مدت بیش از ۱۷۳ میلیون و ۱۱۹ هزار لیتر گازوئیل از مرز دوغارون، لطف آباد سرخس و سازمان همیاری‌ها صادر شده است، بیان کرد: از این میزان بالغ بر ۴۲ میلیون و ۴۸ هزار لیتر گازوئیل از طریق تعاونی مرز نشینان و حدود ۱۳۱ میلیون و ۷۰ هزار لیتر از طریق انبارهای نفتی به صورت مستقیم صادر شده است.

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خراسان رضوي در پایان خاطرنشان کرد: فروش مرزی گازوئیل از جایگاه عرضه دوغارون، فروش داخل باک دوغارون، فروش داخل باک لطف آباد سرخس و سازمان همیاری ها حدود ۶۰ میلیون لیتر بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا