کرباسیان در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

سود ۳ میلیون دلاری سهام‌دار ایرانی فولاد کویت

سود ۳ میلیون دلاری سهام‌دار ایرانی فولاد کویت

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره آخرین وضعیت فولاد کویت اظهار کرد: فولاد کویت یکی از اقدامات خوبی است که در سال 80-81 با تاسیس این کارخانه صورت گرفته است. هدف از اجرای این پروژه در آن مقطع زمانی تامین نیازهای منطقه از شمش تا میلگرد بود. به اعتقاد من این سیاست، بسیار درست بوده و ما نیز باید در برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد و صادرات آن این برنامه‌ریزی را داشته باشیم. در واقع در چشم‌انداز 55 میلیون تن تولید فولاد میزان 14 میلیون تن صادرات پیش‌بینی شده است.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: یکی از راه‌های تقویت صادرات رساندن چرخه تولید به بازار مصرفی است. اگر یادتان باشد در سال‌های گذشته کویت تولید نفت را به پمپ بنزین‌های ایتالیا متصل کرد در نتیجه توانست با برنامه‌ریزی چرخه پالایشگاه را به بازار مصرف برساند. به نظر می‌رسد این برنامه بسیار خوب بوده و ما نیز باید از چنین الگویی استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان تولید کارخانه فولاد کویت تصریح کرد: خوشبختانه تولید این کارخانه که 600 هزار تن میلگرد بود با برنامه افزایش تولید که سال گذشته به بهره‌برداری رسید، به یک میلیون تن دست یافت. همچنین به تازگی نیز طرح‌های جدیدی در زمینه استفاده از آهن قراضه و اصلاح خطوط تولید برای صرفه‌جویی انرژی به بهره‌برداری رسید که در نتیجه آن قیمت تمام شده به میزانی رسید که محصولات این کارخانه بیش از 90 درصد از بازار کویت را در اختیار گرفتند.

به گفته کرباسیان، ایران سهمی 40 درصدی از کارخانه فولاد کویت را در اختیار دارد. مابقی سهام این کارخانه نیز متعلق به بخش خصوصی کویت است. براساس مذاکرات صورت گرفته قرار است در آینده این شرکت در ایران نیز سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از کارخانه فولاد کویت افزود: بازدیدی از خطوط تولید انجام گرفت. همچنین در این بازدید خط کوئنچینگ افتتاح شد.

کرباسیان با اشاره به سودآور بودن این شرکت بیان کرد: در سال 94 تصویب شد حدود 3 میلیون دلار سود سهام‌دار ایرانی داده شود. سهام‌دار این شرکت، آسکوتک بوده که شرکت وابسته به ایمیدرو در آلمان است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای کشورهای دیگر نیز چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر در قزاقستان ایجاد شرکت مشترک را پیش‌بینی کرده‌ایم که قرار است بیشتر در بخش معدن و در حوزه سنگ آهن، روی و بوکسیت فعالیت کند و مذاکرات در این رابطه در دستور کار قرار دارد. با افغانستان نیز تشکیل شرکت مشترک در حوزه سنگ آهن و چرخه زنجیره فولاد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا