ژان سباستین جاکوز جانشین سام والش

مدیرعامل ریوتینتو تغییر کرد

مدیرعامل ریوتینتو تغییر کرد

گروه معادن - ریوتینتو غول معدنکاری جهان با انتشار بیانیه ای غیرمنتظره اعلام کرد که سام ولش مدیرعامل این شرکت روز یکم جولای سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد و ژان سباستین جاکوز (Jean-Sébastien Jacques) رئیس واحد مس و زغال سنگ ریوتینتو جایگزین وی در این سمت خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، آقای والش که از سال 2013 میلادی هدایت گروه انگلیسی-استرالیایی ریوتینتو را بر عهده داشته است، سیاست کاهش هزینه ها را در شرایط اوج سقوط قیمت ها در بازار جهانی در پیش گرفته است.

براساس اعلام ریوتینتو آقای والش علاوه بر بازنشستگی و خروج از سمت مدیرعاملی این شرکت، از هیات مدیره ریوتینتو نیز خارج خواهد شد.

تغییرات در مدیریت ریوتینتو بعد از آن رخ می دهد که این شرکت که وابستگی زیادی به حوزه سنگ آهن دارد، ماه گذشته از زیان خالص 866 میلیون دلاری خود در سال 2015 خبر داد. افت شدید قیمت ها در بازار جهانی سنگ آهن علاوه بر بازیگران کوچک این بازار حتی بازیگران بزرگ مانند ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و واله را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتشار خبر تغییر مدیریت شرکت ریوتینتو تاثیر مثبتی روی ارزش سهام این شرکت داشت.

در همین حال ژان دو پلسیس، رئیس هیات مدیره ریوتینتو درباره تغییر مدیریت رخ داده در این شرکت گفت: هیات مدیره تصمیم گرفته است که آقای ژان سباستین جاکوز را که فرد درستی محسوب می شود به سمت هدایت ریوتینتو منصوب کند در حالی که ما هم اکنون با شرایط پیچیده ای در بازار مواجه هستیم و فرصت ها و چالش های زیادی در پیشروی صنعت معدنکاری جهان وجود دارد.

آقای والش که به مدت 25 سال در شرکت ریوتینتو فعالیت کرده است، سال 2014 در اظهارنظری مشهود در مصاحبه با استرالین فایننشیال رویوو عنوان کرد که ریوتینتو شگفت انگیز دوران کاری وی می تواند روزی به عنوان یک مورد از سوی دانشگاه هاروارد مورد مطالعه قرار بگیرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا