جزئیات برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران

جزئیات برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران

دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت درباره مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 220 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که برخی از آنها مورد موافقت قرار گرفته‌اند. همچنین 130 اصل مقاله نیز به دبیرخانه ارسال شده و داوری روی آنها انجام گرفته است اما هنوز جمع‌بندی نهایی درباره آنها صورت نگرفته است.

 

منصور سلطانیه، گفت: پیش‌بینی می‌شود از 130 اصل مقاله ارسالی به دبیرخانه چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم 90 تا 100 مقاله پذیرفته و تعدادی از آنها به صورت شفاهی در کنفرانس ارائه شود.
به گفته وی، مقالات ارسالی در حوزه صنایع بالادستی از جمله تولید ماده اولیه تا تولید آند و کاتد و در زمینه صنایع پایین دستی و... تهیه شده‌اند. البته در حوزه محیط زیست نیز پذیرش مقاله داشته‌ایم اما تا به امروز تعداد مقالات ارسالی در این زمینه کمتر از 5 مورد بود.
سلطانیه با اشاره به کارگاه‌های آموزشی که در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 4 کارگاه آموزشی در حاشیه همایش برگزار می‌شود. اولین کارگاه مربوط به صنایع بالادستی است که سخنران آن پروفسور OYE از کشور نروژ برگزار خواهد شد. کارگاه دیگری در زمینه آندایزینگ با حضور کارشناس ایتالیایی که سهامدار شرکت ایتال تک است، برگزار می‌شود. همچنین در این زمینه کارگاه دیگری با حضور خانم جودی روش کارشناس آمریکایی برگزار می‌شود اما آخرین کارگاه آموزشی این کنفرانس با حضور کارشناس ایرانی تبار از کانادا، دکتر بهرامی، در زمینه صنایع پایین دستی (اکستروژن) برگزار خواهد شد.
دبیر کنفرانس آلومینیوم معتقد است: این کنفرانس با برگزاری چهارمین دوره بین‌المللی خود، به کنفرانسی شناخته شده تبدیل شده است که توانسته نظر شرکت‌های بزرگ دنیا را به خود جلب کند.
به گفته سلطانیه، شرکت‌های مهم از جمله روسال برای حضور در کنفرانس اعلام آمادگی کرده و با برگزاری جلسات و مذاکرات به عنوان اسپانسر طلایی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم حضور خواهد یافت. این شرکت در نشست فناوری، قابلیت‌های روسال را معرفی خواهد کرد و در نمایشگاه حاشیه کنفرانس نیز غرفه خواهند داشت.
وی افزود: شرکت‌های دانیلی، اتوتک، ام سی سی چین نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت. بطورکلی شرکت‌های مختلفی از چین، ترکیه، هند و اروپا در کنفرانس حضور خواهند داشت. در واقع نزدیک به 70 شرکت داخلی و خارجی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.
سلطانیه در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه استقبال از کنفرانس افزایش یافته است؟ تصریح کرد: خوشبختانه ارتباطات نسبت به کنفرانس سال 1393 بیشتر شده است و استقبال شرکت‌های خارجی با رشدی 25 تا 30 درصدی همراه بوده است اما ما رشد 2 برابری را پیش‌بینی می‌کردیم. هنوز هم در تلاش برای حضور هرچه بیشتر شرکت‌های خارجی در این کنفرانس هستیم.
کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ۲۰۱۶ (IIAC 2016) توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران (IARC) و ایمیدرو (IMIDRO)، در تاریخ ۱۱-۱۲ ماه می سال ۲۰۱۶،‌ (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵) در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است.
دوره قبل این کنفرانس در سال ۲۰۱۴ و در شهر تهران با موفقیت برگزار شد. در این کنفرانس ۴۵۰ شرکت‌کننده داخلی و ۴۰ شرکت‌کننده خارجی از سراسر جهان گرد‌هم آمدند. در این کنفرانس بیش ‌از ۱۰۰ نماینده صنعتی از ایران و خارج از ایران نقطه‌ نظرات خود را در زمینه تکنولوژی صنایع بالادستی و پایین‌دستی آلومینیوم و پتانسیل تولید آلومینیوم در منطقه خلیج‌فارس به اشتراک گذاشتند.
از جمله مهمترین موضوعانی که در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران به آنها پرداخته خواهد شد می‌توان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، آلومینیوم و بازارهای مربوط به آن، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، تکنولوژی احیای آلومینیوم، مواد خام، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط ریست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، عملیات حرارتی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح، شبیه‌سازی و اتوماسیون و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم اشاره کرد.
هدف کنفرانس‌های بین‌المللی آلومینیوم ارائه و بحث پیرامون پیشرفت‌های اخیر در مورد آلومینیوم است که تمامی جنبه‌های تولید، فراوری، ساخت، ساختار و خواص و کاربردهای مهندسی آلومینیوم را در بر می‌گیرد. کارگاه‌های آموزشی و جلسات فناوری نیز با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه جانبی کنفراس آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود. ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در موضوعات مختلف از دیگر بخش‌های این کنفرانس است. کمیته برگزاری کنفرانس از تمامی پزوهشگران و متخصصان برجسته در زمینه علوم فلزی، تولید، فراوری و ساخت در زمینه آلومینیوم از ایران و سایر کشورهای جهان برای ارائه سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم دعوت به عمل آورده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا