شرکت زابروژ نفت روسیه مشتری میدان نفتی چنگوله شد

شرکت زابروژ نفت روسیه مشتری میدان نفتی چنگوله شد

پس از اعلام آمادگی شرکت لوک اویل روسیه به منظور بازگشت به طرح توسعه میدان نفتی آذر، شرکت زابروژ نفت روسیه هم به منظور توسعه میدان نفتی چنگوله در غرب ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکولای برونیچ، رئیس شرکت نفتی زابروژ نفت روسیه به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در غرب کشور اعلام آمادگی کرده است.

بر این اساس نیکولای برونیچ، رئیس شرکت نفتی زابروژ نفت روسیه در دیداری با محمدرضا مروارید، استاندار ایلام خواستار مشارکت و سرمایه گذاری در این میدان نفتی ایران شده و حتی تفاهم نامه اولیه‌ای با استانداری ایلام امضا کرده است.

از سوی دیگر پیش بینی می‌شود به زودی هیات کارشناسی این شرکت نفتی روسیه برای بررسی وضعیت توسعه میدان نفتی چنگوله راهی ایلام شوند ضمن آن که احداث یک پالایشگاه نفت در ایلام از دیگر محورهای این مذاکرات دوجانبه بوده است.

زابروژ نفت روسیه در حالی به منظور سرمایه گذاری و مشارکت در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله اعلام آمادگی کرده است که اخیرا شرکت لوک اویل روسیه هم خواستار بازگشت و سرمایه گذاری در طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر شده است.

«واگیت آلیک پروف»، مدیر عامل شرکت نفت «لوک اویل» که دومین غول نفتی روسیه است، اخیرا با بیان این که در سال ۲۰۱۱ میلادی به دلیل تشدید شدن تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران از طرح توسعه میدان نفتی آذر و چنگوله «بلوک اناران» ایران کناره گیری کردیم، گفته است: هم اکنون خواهان پیدا کردن سهم در پروژه میدان نفتی «آذر» ایران هستیم.

این در حالی است که رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت و گویی با بیان این که در فاز اول توسعه میدان نفتی آذر به حضور شرکت‌های خارجی نیازی نیست، تاکید کرده است: لوک اویل روسیه و سایر شرکت‌های خارجی باید در فازهای بعدی توسعه این میدان نفتی حضور یابند.

به گزارش مهر، میدان نفتی چنگوله با در اختیار داشتن حدود ۳.۴ میلیارد بشکه نفت درجا با درجه ای. پی. آی ۲۲ بوده و یکی از میادین مهم نفتی ایران در استان ایلام و غرب کشور به شمار می رود.

میدان نفتی چنگوله در نزدیکی میدان نفتی آذر در بلوک نفتی اناران قرار دارد. با توسعه این میدان، امکان دستیابی به ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه نفت خام در روز وجود دارد ضمن آن که این بلوک هیدروکربوری در دماغه کوه های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام بین دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.

بلوک نفتی اناران سال ۱۳۸۴ با مشارکت شرکت های استات اویل هیدروی نروژ و لوک اویل روسیه در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام با ذخیره قابل برداشت ۴۰۰ تا ۶۵۰ میلیون بشکه نفت خام کشف شده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا