در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان هرمزگان صورت گرفت

توافق برای تامین انرژی مناطق ویژه «خلیج فارس» و «پارسیان»

توافق برای تامین انرژی مناطق ویژه «خلیج فارس» و «پارسیان»

گروه صنایع معدنی - تامین انرژی گاز و برق مناطق صنایع انرژی بر «خلیج فارس» و «پارسیان»، برای توسعه این مناطق جنوبی کشور از اهمیت حیاتی برخوردار است.

به گزارش ماین نیوز،‌ در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان،‌ مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و جاسم جادری استاندار هرمزگان به توافق رسیدند که برای نیازسنجی انرژی کارخانه های فعلی و طرح های توسعه در سطح دو منطقه فوق،‌ کارگروهی تخصصی این مهم را برعهده گیرد. برای عملیاتی شدن این توافق،‌ مدیران گاز و برق منطقه ای و دیگر مدیران مرتبط با این حوزه به همراه مدیران شرکت های مستقر در دو منطقه ویژه خلیج فارس و پارسیان،‌ حضور خواهند داشت.

کرباسیان با بیان اینکه خرید زمین و طراحی پروژه پتروشیمی منطقه پارسیان آغاز شده گفت: تاکنون 12 شرکت متقاضی حضور در منطقه ویژه پارسیان شده اند. وی تاکید کرد: تامین گاز منطقه پارسیان مورد حمایت وزیر نفت است و قول مساعدی برای این منظور داده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با برشمردن اهمیت زیرساخت ها در توسعه کشور گفت: منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان نیز می تواند همانند منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس،‌ منشا ایجاد شغل،‌ افزایش درآمد و توسعه در سطح استان به ویژه شهر پارسیان شود.

وی پیش بینی کرد که راه اندازی طرح های منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان تا 70هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند. کرباسیان در عین حال از مدیران استان خواست که مجوز تاسیس بندر اختصاصی پارسیان به زودی صادر شود به این دلیل که راه اندازی طرح های موجود، ‌نیازمند زیربنایی همچون بندر اختصاصی است و عاملی برای آسودگی سرمایه گذاران است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بر اهمیت مسائل زیست محیطی تاکید کرد و گفت: ایمیدرو نگاه ملی به منطقه ویژه پارسیان دارد و توجه به نکات زیست محیطی در تمامی طرح ها به ویژه این منطقه را وظیفه خود می داند. وی ادامه داد: ایمیدرو با صدور ابلاغیه ای استفاده از مشاور معتبر داخلی و خارجی را خواستار شده تا بررسی های زیست محیطی لازم صورت گیرد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: پشتیبانی و همکاری در راه اندازی پروژه های منطقه پارسیان را به عمل می آوریم به این دلیل که توسعه غرب استان از مسائل اساسی هرمزگان به شمار می آید.

قاسم جادری با ابراز تشکر از اقدامات ایمیدرو در استان هرمزگان اظهار داشت: ایمیدرو تاکنون با راه اندازی طرح های بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس 15هزار شغل ایجاد کرده است.

وی در عین حال خواهان همکاری و مشارکت شرکت های مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس و ایمیدرو در حل مشکلات و توسعه شهر بندرعباس شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا