در پی انعقاد ۱۵هزار قرارداد به ثبت رسید؛

رشد ۴۴درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۴۴درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته (سه شنبه) در بورس كالای ایران به ۱۵هزار و ۶۷۵قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۶۵۲میلیون ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه افزایش ۴۴درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات بازار آتی سکه در این روز به ۱۰هزار و ۸۵۵ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته هر چهار سررسید فعال بازار آتی به تاثیر از افت بهای اونس روند نزولی در پیش گرفت.

به این ترتیب سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و ۱۴ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۹۹ درصدی را در روز دوشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و ۷۷ هزار تومان معامله شد و افت۱/۷۷ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال آینده با قیمت یک میلیون و ۳۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش ۲/۷۸ درصدی نسبت به روز یک شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید آبان ماه با افت۱/۹۴ درصدی با قیمت یک میلیون و ۶۱هزار تومان معامله شد.

از سویی در بازار نقدی نیز در لحظات آغازین روز سه‌شنبه، معامله‌گران را غافلگیر کرد؛ چراکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۴ هزار تومان آغاز کرد که کاهشی ۱۳ هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. شروع کاهشی سکه ناشی از رسیدن اونس جهانی به انتهای محدوده هزار و ۲۲۰ دلاری بود. پس از ثبت کاهش ابتدای روز، برخی معامله‌گران سکه دست به کار شدند و توانستند قیمت دارایی خود را به محدوده بالاتری وارد کنند؛ به‌طوری‌که قیمت سکه تا ساعت ۳ بعدازظهر به یک میلیون و ۹ هزار تومان رسید. این قیمت ۸ هزار تومان کمتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. به گفته فعالانَ، بالا آمدن جزئی اونس از کف قیمتی روزانه تا ساعت ۳ بعدازظهر و افزایش قیمتی دلار دو عاملی بودند که به بالا آمدن سکه کمک کردند. این  در شرایطی است افزایش نیم سکه نیز ادامه یافت و این فلز گرانبها با هزار تومان رشد به قیمت ۵۳۶ هزار تومان رسید. با این حال روز سه‌شنبه ربع سکه از سقف قیمتی ۱۰ ماه گذشته پایین آمد و با ۲ هزار تومان کاهش به ۲۸۱ هزار تومان رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا