برترین تولیدکنندگان فولاد در سال 2015

برترین تولیدکنندگان فولاد در سال 2015

در سال 2015 وقتی شاهد کاهش 3 درصدی تولید فولاد بودیم باعث تعجب نبود زیرا اغلب فولادسازان مطرح دنیا از کاهش تولید خود در آن سال گزارش می دادند. در پی این اخبار سایت Platts اقدام به انتشار لیستی از 25 تولیدکننده فولاد دنیا کرده است.

 

به نقل از پلتس، در سال 2015 وقتی شاهد کاهش 3 درصدی تولید فولاد بودیم باعث تعجب نبود زیرا اغلب فولادسازان مطرح دنیا از کاهش تولید خود در آن سال گزارش می دادند. در پی این اخبار سایت Platts اقدام به انتشار لیستی از 25 تولیدکننده فولاد دنیا کرده است.
در سال گذشته تولید فولاد به آرامی روبه کاهش بوده و از تداوم یک نوع بی ثباتی در بین کارخانه های فولاد و رقابت آنها با عرضه کنندگان سنگ آهن و مشتریانشان در بخش خودرو سازی حکایت دارد. این 25 تولیدکننده مطرح فولاد در کل 669 میلیون تن تولید کرده اند که شامل 41 درصد از کل تولید جهان می باشد. سهم آنها در سال 2014 در حدود 43 درصد از تولید جهانی به میزان 711 میلیون تن بود.   
کارخانه آرسلور میتال (ArcelorMittal) لوکزامبورگ با تولید 92 میلیون 5 هزار تن اولین تولیدکننده جهان است و بدنبال آن کارخانه آهن و فولاد هبی (Hebei) چین با تولید 47 میلیون و 8 هزار تن در رتبه دوم ، فولاد ژاپن (Nippon Steel & Sumitomo Metal) با تولید 44 میلیون و 9 هزار تن در رتبه سوم، پوسکو کره جنوبی (Posco) با تولید 38 میلیون تن در رتبه چهارم و کارخانه بائو استیل چین (Baosteel) با تولید 34 میلیون و 9 هزار تن در رتبه پنجم قرار دارند.
فولاد آمریکا (US Steel) برای نخستین بار  خارج از بیست تولیدکننده برتر و در رتبه 23 این لیست قرار دارد در صورتیکه در سال 2014 در رتبه 15 قرار داشته است ، این کاهش رتبه برای فولاد آمریکا حاصل کاهش تولید 5 میلیون تنی در سال قبل و توقف کارخانه های ذوب خود در ایالت آلاباما و ایلینویز است.   
تعداد 12 جایگاه در این لیست را کارخانه های چینی احاطه کرده اند ، دو جایگاه به هر کدام از کارخانه های ژاپنی، کره جنوبی، آمریکائی و روسی اختصاص یافته و یک جایگاه به کارخانه های کشورهای لوکزامبورگ، هند، برزیل، آلمان و تایوان تعلق دارد.
در ادامه مابقی این 25 تولیدکننده فولاد آورده شده است...
کارخانه شاگنگ (Shagang) چین با تولید 34 میلیون و 2 هزار تن در رتبه ششم، کارخانه آن استیل معروف به (Angang) با تولید 31 میلیون و 6 هزار تن در رتبه هفتم، کارخانه فولاد جی اف ای (JFE) ژاپن با تولید 29 میلیون و 8 هزار تن در رتبه هشتم، کارخانه شوگانگ (Shougang) چین با تولید 28 میلیون و 6 هزار تن در رتبه نهم، کارخانه آهن و فولاد ووهان (Wuhan) چین با تولید 25 میلیون و 8 هزار تن در رتبه دهم، تاتا استیل (Tata Steel) هند با تولید 25 میلیون و 6 هزار تن در رتبه یازدهم ، کارخانه آهن و فولاد شاندونگ (Shandong) چین با تولید 21 میلیون و 7 هزار تن در رتبه دوازدهم ، کارخانه فولاد هیوندا (Hyundai) کره جنوبی با تولید 20 میلیون و 5 هزار تن در رتبه سیزدهم ، فولاد ناکور (Nucor) آمریکا با تولید 19 میلیون و 5 هزار تن در رتبه چهاردهم، کارخانه فولاد مانشان (Maanshan) چین با تولید 18 میلیون و 8 هزار تن در رتبه پانزدهم ، کارخانه فولاد تیسن (ThyssenKrupp) آلمان با تولید 17 میلیون و 2 هزار تن در رتبه شانزدهم، کارخانه گردائو (Gerdau) برزیل با تولید 16 میلیون و 9 هزار تن در رتبه هفدهم، کارخانه بوهای (Bohai) چین با تولید 16 میلیون و 3 هزار تن در رتبه هجدهم، کارخانه ان ال ام ک (NLMK) روسیه با تولید 15 میلیون و 9 هزار تن در رتبه نوزدهم، کارخانه فولاد جیانگلو (Jianlong) چین با تولید 15 میلیون و 1 هزار تن در رتبه بیستم، کارخانه بنگژی (Benxi) چین با تولید 15 میلیون تن در رتبه بیست و یکم، کارخانه ولین (Valin) چین با تولید 14 میلیون و 9 هزار تن در رتبه بیست دوم، فولاد آمریکا (US steel) با تولید 14 میلیون و 6 هزار تن در رتبه بیست و سوم، گروه فولاد چین (China steel group) در تایوان با تولید 14 میلیون و 5 هزار تن در رتبه بیست و چهارم و در آخرکارخانه اوراز (Evraz) روسیه با تولید 14 میلیون و 3 هزار تن در رتبه بیست و پنجم قرار دارد.    


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا