نوبخت عنوان کرد

اولویت برنامه ششم توجه ویژه به منطقه مکران

اولویت برنامه ششم توجه ویژه به منطقه مکران

توجه ویژه به منطقه مکران از جمله اولویت‌های برنامه ششم توسعه است که از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح شد وی همچنین عنوان کرد شاخص‌های کلان موردنظر در سند چشم‌انداز همانند رشد اقتصادی، نرخ تورم و کاهش میزان بیکاری طی۱۰ سال گذشته تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت با اشاره به سپری شدن نیمه راه اجرای سند چشم انداز 20 ساله کشور گفت:دو برنامه چهارم و پنجم در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 اجرا شده که متاسفانه کاستی‌های فراوانی در اجرای این برنامه‌ها مشاهده شده است و برنامه ششم بر اساس کاستی‌های این دو برنامه تدوین شده که به همین جهت ساختار ظاهری برنامه ششم با برنامه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه عمده تمرکز در برنامه ششم توسعه مسئله محوری است، افزود:از موضوعات مورد اولویت در برنامه ششم توسعه توجه به مسئله آب، محیط زیست، گردشگری، حمل ونقل، تامین مالی اشتغال و توجه ویژه به منطقه مکران است.

نوبخت ادامه داد:اگر قرار باشد تمام مسائل و مشکلات در برنامه ششم حل شود، اشتباه تدوین و اجرای دیگر برنامه‌ها رخ می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد:شاخص‌های کلان موردنظر سند چشم انداز همانند رشد اقتصادی، نرخ تورم و کاهش میزان بیکاری در طی 10 سال گذشته تحقق پیدا نکرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا