بررسی تولید نفت در امریکا نشان می‌دهد

بازار نفت بهبود نخواهد یافت

بازار نفت بهبود نخواهد یافت

نیک کانینگهام/گزارشگر

قیمت نفت طی چند هفته گذشته علائم حیاتی از خود نشان داده است. دلیل اصلی آن نیز به کاهش تولید نفت در ایالات متحده امریکا مربوط می‌شود. به همین خاطر بوده است که نفت برنت حوزه دریای شمال برای نخستین بار در چند ماه گذشته به 40دلار در ازای هر بشکه رسید.

فهرست طویلی از شرکت‌های مختلف نفتی وجود دارد که نشان می‌دهد قصد دارند در سال 2016 هزینه‌های تولید خود را کاهش بدهند. اظهارات و اعلامیه‌های شرکت‌های نفتی در این باره هر هفته بیشتر و بیشتر می‌شود. اکنون بالاخره کاهش تولید در نفت شیل امریکا آغاز شده است.

پایه و اساس بازار نفت در چند هفته اخیر تغییر چندانی نداشته است. تولید نفت امریکا در حال کاهش است اما حجم ذخایر آن مانع ایجاد تغییرات جدی در بازار نفت می‌شود. به این ترتیب انتظار می‌رود قیمت نفت همچنان مسیر تزلزل را طی کند

البته با وجود تمامی خوشبینی‌هایی که در مورد کاهش تولید نفت امریکا وجود دارد نباید فراموش کرد که این تولیدکنندگان در این کشور حجم بسیار زیادی را ذخیره کرده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد مازاد عرضه همچنان بر بازار جهانی نفت حکمفرما باشد و تعادل مورد نظر سرمایه‌گذاران به این زودی ایجاد نشود.

ذخایر نفت خام در هفته گذشته دوباره افزایش یافت و به رکورد جدید 521 میلیون بشکه رسید. این میزان نفت ذخیره شده در کوشینگ اوکلاهاما در حقیقت مرکز نفت دبلیوتی‌آی است. به نظر می‌رسد این ذخایر به اینجا ختم نخواهد شد و همچنان افزایش خواهد یافت.

این مسئله برای سرمایه‌گذاران نفتی مانند یک کابوس است. این بدان معناست که قیمت نفت همچنان جاده پر پیچ‌وخم نوسان را طی خواهد کرد.

البته هر روز اتفاقاتی می‌افتد که به هیجانات بازار نفت اضافه می‌کند و تأثیراتی را روی قیمت نفت می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین موارد، بحث متوقف کردن تولید نفت توسط تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان نظیر عربستان و روسیه است.

پایه و اساس بازار نفت در چند هفته اخیر تغییر چندانی نداشته است. تولید نفت امریکا در حال کاهش است اما حجم ذخایر آن مانع ایجاد تغییرات جدی در بازار نفت می‌شود.

به این ترتیب انتظار می‌رود قیمت نفت همچنان مسیر تزلزل را طی کند.

منبع: اویل‌پرایس

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا