تسنیم گزارش می‌دهد

آزاد شدن واردات روغن پالم درسال ۹۵ با تعرفه ۲۶ درصدی تایید شد

آزاد شدن واردات روغن پالم درسال ۹۵ با تعرفه ۲۶ درصدی تایید شد

آزاد شدن و برداشتن سقف واردات روغن پالم در سال آینده با اظهارات یک مسئول دولتی بالاخره تایید شد و بنا بر مصوبه هیئت دولت واردات روغن پالم در سال ۹۵ با تعرفه ۲۶ درصدی انجام می‌شود.

بعد از اعلام خبر آزاد شدن تعرفه واردات روغن پالم در سال آینده توسط تسنیم از زبان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران و  براساس مصوبه هفته گذشته هیئت دولت، هیچ کدام از مسئولان دولتی واکنشی در ارتباط با این خبر نداشتند و مصوبه آن نیز اعلام عمومی نشد.

این امر باعث شده بود که فعالان صنایع غذایی برای برنامه ریزی فعالیت‌های خود در  سال آینده و تصمیم‌گیری در سردگمی به سر برند، از طرفی نیز نگرانی‌هایی را از بحث سلامت مصرف کنندگان بابت مصرف بی رویه این محصول ایجاد کرد.

بنا بر این گزارش دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو درباره علت موافقت در برداشتن سقف واردات پالم به تسنیم گفت: با توجه به اینکه تعرفه 26 درصدی برای واردات این محصول در نظر گرفته شده است این تصمیم از رانت احتمالی برخی از واردکنندگان جلوگیری می‌کند؛ بنابراین تعرفه جدید واردات روغن پالم ارجحیت قیمتی نخواهد داشت و قطعاً واردات آن در سال آینده کمتر می‌شود.

وی افزود: با تعرفه جدید واردات روغن پالم ارجحیت قیمتی نخواهد داشت و قطعاً واردات آن کمتر خواهد شد.

بنا براین گزارش در گذشته برای واردات روغن پالم سقف  420 هزار تُنی تعیین شده بود و اکنون باید منتظر ماندو دید که این تصمیم دولت منجر به کاهش مصرف و واردت این محصول در کشور می شود یا بر واردات آن می‌افزاید.

گفتنی است، مصرف روغن پالم در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است به طوری که برای مصارف مختلفی مانند شیرینی و شکلات بستنی و حتی نان صنعتی و فرآوری چیپس و اسنک  استفاده می‌شود اما عمده مصرف آن در بخش صنایع روغن نباتی است و در ترکیب روغن های گیاهی و سرخ کردنی استفاده می‌شود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا