در گفتگو با مهر اعلام شد؛

برنامه جدید ایران برای صادرات پتروشیمی به برزیل

برنامه جدید ایران برای صادرات پتروشیمی به برزیل

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از آمریکای جنوبی به عنوان بازار جدید صادرات پتروشیمی ایران در پساتحریم یاد کرد و از برنامه جدید صادرات محصولات پتروشیمی به برزیل سخن گفت.

مهدی شریفی نیک نفس در گفتگو با مهر در تشریح برنامه‌های جدید صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب، گفت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی به آمریکای جنوبی، بالا بودن کرایه حمل دریایی مواد و محصولات پتروشیمیایی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران با اعلام اینکه بالا بودن کرایه حمل قدرت رقابت پذیری صنعت پتروشیمی ایران در بازار آمریکای جنوبی را کم می کند، تصریح کرد: از آنجایی که این کشورهای آمریکای جنوبی نزدیک به تولید کنندگان محصولات پتروشیمی در آمریکای شمالی همچون آمریکا و کانادا هستند، باید بتوانیم با این کشورها رقبا رقابت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای ورود به بازار پتروشیمی آمریکای جنوبی نظر کارشناسی ما مبنی بر این است که اگر بتوانیم قیمت حمل را کاهش دهیم برای برخی مواد مانند گریدها، محصولاتی را صادر کنیم و در قبال آن برخی محصولات کشاورزی و دامی را وارد کنیم، بیان کرد: به نوعی با برخورد تهاتری کرایه حمل محصولات پتروشیمی ایران به آمریکای جنوبی را نصف کنیم.

شریفی با یادآوری اینکه بر این اساس شرکت مشترکی در برزیل ایجاد کرده ایم و اقدامات اولیه در این باره در حال انجام است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود به زودی روند صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل تسهیل و تسریع شود.

به گزارش مهر، یکی از سیاست‌های کلان صنعت پتروشیمی ایران متنوع سازی بازارهای هدف صادرات انواع محصولات است و ایران برای متنوع سازی بازار پتروشیمی خود بازارهای جدیدی همچون کشورهای قاره آفریقا و آمریکای جنوبی را هدف‌گذاری کرده است.

از این رو در منطقه آمریکای جنوبی کشورهایی همچون برزیل و آرژانتین برای واردات برخی از محصولات پتروشیمی از ایران آمادگی دارند و پیش بینی می‌شود در آینده با نهایی شدن مذاکرات محموله‌های کود شیمیایی و برخی از فرآورده های پلیمری به کشورهای آمریکای جنوبی صادر شود.

از سوی دیگر با توجه به توسعه صنایع کشاورزی در برزیل این کشور آمریکای جنوبی بازار با پتانسیلی برای صنایع پتروشیمی ایران در بلندمدت به شمار می‌رود و در کنار این بازار، بازارهای شمال قاره آفریقا همچون مصر هم از دیگر اهداف صادراتی پتروشیمی ایران هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا