اطمینان وزیر صنعت از توان ایران- ویتنام برای تحقق تبادل دومیلیارد دلاری

اطمینان وزیر صنعت از توان ایران- ویتنام برای تحقق تبادل دومیلیارد دلاری

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران درباره افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ویتنام به دو میلیارد دلار در سال های آینده، ابراز اطمینان کرد.

«محمدرضا نعمت زاده» امروز (سه شنبه) در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و ویتنام افزود: پس از توافق بردـ برد ایران و 1+5 امیدواریم با برطرف شدن برخی موانع بتوانیم از ظرفیت های دو کشور بهره برداری کنیم.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور می توانند روابط خود را در بخش های مختلف اقتصادی توسعه دهند. ویتنام به عنوان یک ملت مقاوم مانند ما، سرعت زیادی برای استفاده از فرصت ها دارد.
وی گفت: جمعیت 90 میلیون نفری ویتنام و جمعیت 80 میلیون نفری ایران ظرفیت مناسبی برای همکاری های اقتصادی دو کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بخش هایی مانند کشاورزی، ماهیگیری، آموزشی، نفت و گاز، محصولات معدنی، صنعتی، سرمایه گذاری و خدمات حمل و نقل از زمینه های همکاری دو کشور به شمار می آید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تفاهمنامه ای که دیروز بین بانک مرکزی دو کشور امضا شد، راه برای فعالیت اقتصادی ایران و ویتنام باز شده است.
«ترانگ تان سانگ» رئیس جمهوری ویتنام (Truong Tan Sang)، بیست و سوم اسفندماه در سفری سه روزه به ایران وارد تهران شد.
قرار است رئیس جمهوری ویتنام در این سفر درباره افزایش روابط دوجانبه به ویژه در بخش اقتصادی، مالی، بانکی و نفت و گاز با مقام های کشورمان گفت وگو کند.
مناسبات اقتصادی ایران و ویتنام از 80 میلیون دلار در سال 2010 میلادی به 300 میلیون دلار در سال 2013 رسید و دو کشور گام هایی برای توسعه مناسبات اقتصادی در دوران پساتحریم برداشته اند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران بیست و چهارم اسفند در دیدار همتای ویتنامی خود در تهران، از حصول توافق هایی در موضوعات مهم اقتصادی با ویتنام خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم حجم مبادلات ایران و ویتنام که اکنون حدود 350 میلیون دلار است، در پنج سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا