وزیرخارجه اسپانیا:قصددارم به ایران سفرکنم

وزیرخارجه اسپانیا:قصددارم به ایران سفرکنم

مادرید- ایرنا- وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که در صدد است برای گسترش فراگیر همکاری ها با ایران همراه هیأتی از رییسان و نمایندگان شرکت های اسپانیایی در اولین فرصت ممکن به تهران سفر کند.

شبکه پنج تلویزیون اسپانیا اعلام کرد: «خوسه مانوئل گاسیا مارگالو» برگزاری نشست های سیاسی و اقتصادی با مقامات و مسئولان بخش خصوصی و دولتی اقتصاد ایران را از جمله برنامه های سفرآتی خود اعلام کرد.
گارسیا مارگالو این این اظهارات را پس از شرکت در نشست دیروز (دوشنبه) وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بیان کرد که یکی از موضوع های اصلی این اجلاس، گفت و گو در باره زمینه های گسترش همکاری ها بین اتحادیه اروپا و ایران در دوره پسابرجام بود.
وزیر خارجه اسپانیا تاکنون دوبار در مارس 2014 و سپتامبر 2015 به ایران سفر کرده است و «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی اش نیز آوریل سال 2015 به مادرید سفر کرد.
منابع وزارت خارجه اسپانیا هنوز در باره زمان احتمالی سفر گارسیا مارگالو به ایران گزارشی را منتشر نکرده اند.
ایران و اسپانیا در چارچوب احیای روابط خود، فرصت همکاری های گسترده در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری و خدماتی را دارند.
انرژی، زیرساخت ها، مخابرات، گردشگری، صنایع سنگین و سبک، غذایی و کشاورزی از جمله بخش های دربرگیرنده زمینه های همکاری بین دو کشور به شمار می رود.
پیش از تحریم های یکجانیه و غیرقانونی آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکت های اسپانیایی سالانه سه میلیارد یورو نفت از ایران خرداری می کردند که تقریبا 15 درصد کل نفت وارداتی اسپانیا را تشکیل می داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا