فرار ۶ میلیارد پوند سرمایه از ایران برای خرید ملک در خارج

فرار ۶ میلیارد پوند سرمایه از ایران برای خرید ملک در خارج

تسنیم نوشت:

یک موسسه املاک با اشاره به لغو تحریم ها علیه ایران هشدار داد طی ۵ تا ۱۰ سال آینده ممکن است ۶ میلیارد پوند سرمایه از ایران خارج و صرف خرید املاک در کشورهای دیگر از جمله انگلیس شود.

به گزارش پایگاه خبری سیتی ای ام، انتظار می رود سرمایه گذاران ثروتمند ایرانی در املاک  متعددی در سراسر جهان سرمایه گذاری کنند و در این میان احتمالا لندن یکی از مهمترین مناطقی خواهد بود که سرمایه گذاران ایرانی در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.
تحقیقات انجام شده توسط موسسه املاک راک استون نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها میلیونرها و تجار ایرانی در طی 5 تا 10 سال آینده 6 میلیارد پوند صرف خرید املاک در خارج از ایران خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، لندن در کنار مناطقی همچون دوبی، سوئیس، بخش هایی از آلمان و جنوب فرانسه، در صدر مکان های احتمالی خرید املاک توسط سرمایه گذاران ایرانی قرار دارند.
5 منطقه لندن که به احتمال فراوان پذیرای بیشترین ثروتمندان ایرانی خواهند بود عبارتند از: نایتس بریج، می فیر، کنسیبنگتون جنوبی، همپستد و جنگل های جونز.اکثر خریداران به دنبال صرف هزینه ای «یک تا 30 میلیون پوندی برای خرید خانه ای در لندن خواهند بود.»
این موسسه املاک که متعلق به یک ایرانی است برآورد کرده که 32 هزار نفر یا خانواده با دارایی بیش از 2 میلیون پوند که 65 تای آنها بیش از 70 میلیون پوند پول در اختیار دارند و 4 تای آنها میلیاردر هستند‌در ایران ساکن باشند. این گزارش مدعی شده که حدود 1000 تا 1500 نفر از اینها در خارج از کشور اقدام به خرید ملک خواهند کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: «اگر 5 تا 20 درصد از این پول به لندن  بیاید، این رقمی بسیار قابل توجه است که وارد بازار املاک لندن یا انگلیس خواهد شد.»
نویسندگان این گزارش معتقدند 4 نوع سرمایه گذار ایرانی در بخش املاک وجود خواهد داشت: افراد یا خانواده های خصوصی، سرمایه گذاران حرفه ای، شرکت های خصوصی و نهادهای تحت حمایت نیمه دولتی یا صندوق های حکومتی.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا