بی محلی بازار آمریکا به انتخاب ترامپ در سه شنبه بزرگ

بی محلی بازار آمریکا به انتخاب ترامپ در سه شنبه بزرگ

فاکتورهای کوتاه مدت بسیار زیادی هم اکنون در اقتصاد دنیا در حال اتفاق افتادن است که می تواند تأثیر بسیاز زیادی بر بازارها داشته باشد، فاکتور هایی که اثر فعلی انتخابات را کم رنگ کرده است.

 

سه شنبه بزرگ در آمریکا با برتری دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه به پایان رسید در حالی که به نظر می رسد پیروزی این حزب تأثیر زیادی در بازار سهام آمریکا نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، فاکتورهای کوتاه مدت بسیار زیادی هم اکنون در اقتصاد دنیا در حال اتفاق افتادن است که می تواند تأثیر بسیاز زیادی بر بازارها داشته باشد، فاکتور هایی که اثر فعلی انتخابات را کم رنگ کرده است.

جی. جی کیناهان، مدیر تحلیل گری موسسه TD آمری ترید در این خصوص اظهار داشت: نتایج انتخابات روز سه شنبه کوچکترین اثری بر بازار نداشت به این دلیل که سرمایه گذاران مشغول عوامل تأثیرگذار دیگری از جمله تصمیمات فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی ژاپن هستند و فعلا وقتی برای دنبال کردن نتایج انتخابات و تحلیل آن بر روی سرمایه های خود ندارند.

فدرال رزور آمریکا که در دومین روز نشست خود به سر می برد از عدم تغییر نرخ بهره سخن به میان آورده است و به نظر می رسد تصمیمی برای تغییر نخواهد داشت . با این حال سرمایه گذاران همچنان پیگیر نتایج این جلسات هستند.

با این حال، بازار آمریکا با کاهش 0.1 درصدی شاخص اس اند پی همراه شد در حالی که این متغیر نسبت به روز دوشنبه افت 2 واحدی داشته است.

رندی فردریک، مدیر بخش معاملات اوراق مشتقه موسسه تحقیقات مالی شوآب در این خصوص بیان داشت: انتخابات کنونی مخصوصا در جبهه جمهوری خواهان به یک سیرک تبدیل شده است. حتی اگر نتایج هم قابل پیش بینی باشد باز هم پیش بینی عکس العمل بازار فعلا ممکن نیست.

این در حالی است که، آخرین ساعات معاملاتی بازار آمریکا با نوسان شاخص ها همراه بود.

در این بازار شاخص داوجونز توانست رشد 0.09 درصدی را به ثبت برساند در حالی که نزدک 0.04 درصد رشد کرد و شاخص اس اند پی با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا