معاون زنگنه خبر داد:

ورود روس‌ها به بازار سوآپ نفت و گاز ایران/ هیات روس وارد تهران شد

ورود روس‌ها به بازار سوآپ نفت و گاز ایران/ هیات روس وارد تهران شد

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت از سفر یک شرکت بزرگ روسی به ایران برای مذاکره درباره راه‌اندازی تجارت سوآپ نفت خام، فرآورده نفتی و گاز ایران در حوزه دریای خزر خبر داد.

با گذشت حدود یک هفته از انجام مذاکرات بیژن زنگنه و الکساندر نواک وزرای نفت و انرژی ایران و روسیه، نتایج توافق‌های پشت درهای بسته این دو کشور نفت و گاز خیز جهان اعلام می شود.

امیرحسین زمانی نیا امروز با اشاره به سفر اخیر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به ایران درباره برنامه دو کشور برای سوآپ نفت، گاز و فرآورده های نفتی که مورد تاکید وزیران دو کشور است، گفت: به زودی یک شرکت بزرگ روسی در این زمینه برای مذاکره با مسئولان وزارت نفت وارد تهران می شود.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه مذاکرات سازنده و مفیدی بین وزیران نفت و انرژی روسیه در تهران انجام شده است، تصریح کرد: شرکت‌های روسی بسیار علاقه مند به حضور در پروژه های ازدیاد برداشت و توسعه میادین نفت و گاز در ایران هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز دو کشور برای حضور شرکتهای روسی در پروژه خاصی به توافق نرسیده اند، اظهار داشت: بعد از معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی و معرفی پروژه ها می توان بیشتر در این زمینه گفتگو کرد.

این در حالی است که زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در تشریح محورهای مذاکرات نفت و گاز با همتای روس خود گفته بود: دو کشور در این زمینه امکانات خوبی دارند. ایران می تواند از روسیه در شمال ایران گاز، نفت خام و فرآورده های نفتی دریافت کند و در جنوب به مشتریان روسیه گاز، نفت خام و فرآورده های نفتی تحویل دهد.

در همین حال، سیدپیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز مذاکرات نفتی با برخی از شرکت‌های خارجی، اعلام کرده است: به زودی عملیات سوآپ نفت ایران در منطقه دریای خزر از سر گرفته می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا