لزوم تمرکز تولیدکنندگان به تولید انواع ورق های فولادی در سال آینده

لزوم تمرکز تولیدکنندگان به تولید انواع ورق های فولادی در سال آینده

یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه با هدف گذاری تولید حداکثری بیشتر ورق های فولادی ضخیم را تولید می‌کند، گفت:اگر سال آینده هم رکود در بازار حاکم باشد تولیدکنندگان باید به تولید ورق های فولادی کم ضخامت روی بیاورند.

 

رضا شهرستانی، با اشاره به دلایل واردت یک میلیون و 450 هزار تن فولاد در سال جاری، اظهارداشت:  اکثر این ورق های وارداتی ورق‌هایی با ضخامت کمتر از 3 میلیمتر هستند که تولیدکننده داخلی به دلیل کاهش آمار تولید خود تمایلی به تولید زیاد آنها ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه با هدف گذاری تولید حداکثری بیشتر ورق های فولادی ضخیم را تولید می‌کند، افزود: این شرکت به خاطر رکود حدود یک و نیم میلیون تن مواد اولیه در شرکت دارد در حالی که می توانست همین مواد را صرف تولید ورق‌های فولادی کمتر از 3 میلیمتر کند.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه مصرف ورق های فولادی با ضخامت کمتر از 3 میلیمتر در کشور حدود 3 میلیون تن است تصریح کرد: تولیدکننده داخلی فقط بخشی از نیاز را تأمین می‌کند و بخشی دیگر به کشور وارد می‌شود.
شهرستانی اضافه کرد: اگر سال آینده هم رکود در بازار حاکم باشد تولیدکنندگان باید به تولید ورق های فولادی کم ضخامت روی بیاورند در غیر این صورت با مشکل روبه رو خواهند شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا