تسنیم گزارش می دهد؛

بانک مرکزی محدودیت گذاشت/ "کارت ملی" شرط دریافت اسکناس نو

بانک مرکزی محدودیت گذاشت/

توزیع اسکناس نو در حالی از ابتدای هفته در شعب منتخب نظام بانکی آغاز شده که برخلاف وعده رئیس کل بانک مرکزی، بانک ها از دستور این بانک برای ایجاد محدودیت در توزیع اسکناس نو خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با دستور بانک مرکزی از ابتدای هفته توزیع اسکناس نو از طریق شعب منتخب بانکهای اقتصاد نوین، پاسارگاد، پست بانک، رفاه، سپه، کارآفرین، صادرات، ملت و ملی استان تهران آغاز شده است.

این بانک ها باید تا 27 اسفند نسبت به توزیع اسکناس نو به مردم اقدام کنند ولی این خدمت رسانی در حالی ادامه دارد که قبلاً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود امسال هیچ محدودیتی برای توزیع اسکناس نو وجود ندارد.

ولی الله سیف  رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای توزیع اسکناس نو گفته است: عرضه اسکناس بهتر از سال گذشته است و اسکناس نو در شعب مختلف بانکها در دسترس عموم مردم قرار می گیرد و تمام نیازهای آنان تامین می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه اینکه آیا تعداد بانک های عرضه کننده پول نو محدود است یا پول نو با کارت ملی و به تعداد محدود عرضه می شود؟ گفت: هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و همه نیازهای مردم را در این خصوص برطرف می کنیم.

اما برخلاف وعده رئیس کل بانک مرکزی، گزارش های دریافتی از شعب مختلف توزیع اسکناس نو حکایت از آن دارد که امسال هم مانند سال های قبل بانک مرکزی بانک ها را مقید به اجرای ضوابطی در توزیع این اسکناس ها کرده است.

آنطور که مسئولان شعب منتخب توزیع اسکناس نو می گویند: امسال در بخشنامه ارسالی از سوی بانک مرکزی به بانک ها قید شده که هر متقاضی تنها می تواند دو باند اسکناس دریافت کند آنهم با شرط داشتن کارت ملی!.

طبق اعلام شعب منتخب توزیع اسکناس نو، اسکناس های هزار و دو هزار تومانی و پنج هزار تومانی به متقاضیان دریافت اسکناس نو توزیع می شود ولی هر فرد فقط می تواند 2 باند اسکناس دریافت کند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا