طرح دعوای ۳.۳ میلیارد دلاری علیه فولکس واگن آلمان

طرح دعوای ۳.۳ میلیارد دلاری علیه فولکس واگن آلمان

اقتصاد > جهان - تسنیم نوشت: شرکت فولکس واگن پس از رسوایی استفاده از نرم افزار پنهان کننده آلایندگی خودروهای سواری خود در آمریکا اکنون با یک دعوای ۳.۳ میلیارد یورویی درباره پنهان کاری در آلایندگی موتورهای دیزلی اش در آلمان مواجه شده است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت فولکس واگن پس از مواجهه با مجموعه ای از شکایت های حقوقی در آمریکا به دلیل رسوایی استفاده از نرم افزار پنهان کننده آلایندگی خودروهایش، اکنون با یک دعوای 3.3 میلیارد یورویی (3.7 میلیارد دلاری) درباره پنهان کاری در آلایندگی موتورهای دیزلی اش در آلمان مواجه شده است.

به گفته آندرئال تیلپ، وکیل آلمانی، این دعوا روز دوشنبه در دادگاه منطقه ای برانشویگ از سوی 278 سرمایه گذار صنعتی از نقاط مختلف جهان مطرح شد. در این شکایت ادعا شده که فولکس واگن در انتشار اطلاعات مربوط به رسوایی آلایندگی موتورهایش به صورت به موقع کوتاهی کرده است.

تیلپ افزود، با توجه به اینکه «فولکس واگن همواره هرگونه مذاکرات برای فیصله دادن به این دعوا را رد می کند و تاکنون هم ادعای نادیده گرفتن قانون محدودیت دفاع را رد کرده است، طرح این شکایت ضروری بوده است.»

این پرونده تقریبا 6 ماه پس از آن مطرح می شود که فولکس واگن اذعان کرده نرم افزاری را در خودروهای دیزلی خود نصب کرده تا تست های میزان آلایندگی را بفریبد. این رسوایی صنعت خودروی جهان را تکان داده است. دادگاه هفته گذشته اعلام کرد، تاکنون 65 پرونده در برانشویگ در این باره مطرح شده است. فولکس واگن همچنین با مجموعه ای از دعاوی حقوقی در آمریکا و تحقیقات کیفری در کشورهای مختلف مواجه شده است.

اریک فلبر، سخنگوی فولکس واگن گفت: «ما هنوز اطلاعی از این شکایت نداریم و نمی توانیم اظهار نظر بیشتری در این باره بکنیم.»

تیلپ وکالت سرمایه گذاران در بسیاری از پرونده های حقوقی در آلمان را بر عهده داشته است. موسسه حقوقی وی قبلا وکالت گروهی از سرمایه گذاران در دعوای 2.6 میلیارد یورویی علیه شرکت پورشه را نیز بر عهده داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا