مولایی بندرعباسی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

احداث تصفیه‌خانه بزرگ صنعتی در فولاد هرمزگان

احداث تصفیه‌خانه بزرگ صنعتی در فولاد هرمزگان

گروه صنایع معدنی >فولاد - سرپرست واحد محیط زیست و بهداشت شرکت فولاد هرمزگان ؟؟؟؟؟ درباره تامین آب این کارخانه اظهار کرد: درباره مصرف آب با توجه به اینکه منبع مصرفی ما آب دریا است، آب ورودی کارخانه و تامین آب آن از طریق دریا انجام می‎شود و آب با استفاده از آب شیرین‌ کن‌ها تصفیه و در نهایت آب کارگاهی و آب موردنیاز کارخانه تولید می‌شود اما آب شرب را از طریق آب‌های بسته‌بندی تامین می‌کنیم.

یونس مولایی بندرعباسی در گفت‌وگو با ماین نیوز درباره پروژه‌هایی که در بحث مصرف منابع دنبال می‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها در کمیته‌ای به نام انرژی مطرح می‌شوند. کمیته انرژی پروژه‌هایی در جهت بهبود مصرف و کاهش مصرف برق، آب و منابع را بررسی می‌کند. همچنین موضوع اصلاح سیستم‌های تصفیه نیز در حال انجام است. از سوی دیگر در حوزه غبار و ذرات محیطی کار سرویس دوره‌ای سیستم فیلتراسیون در حال انجام است. البته یک سیستم پایش آنلاین غبار نیز روی یکی از دودکش‌های واحد ذوب و ریخته‌گری نصب شده است.

وی بحث ساخت تصفیه‌خانه صنعتی با مشاوره شرکت تهران زیست را از مهمترین پروژه‌های محیط زیستی فولاد هرمزگان دانست و گفت: در این طرح کلیه پساب‌‎های صنعتی مجتمع همراه پساب‌های انسانی یکجا تصفیه می‌شوند. خوشبختانه کارهای مشاوره‌ای این طرح انجام شده است زیرا در حال حاضر هر کدام از واحدها کار تصفیه مقدماتی پساب‌ها را انجام داده‌ و به حد استاندارد رسانده‌اند اما با توجه به طرح‌های توسعه که در دستور کار قرار دارد، بی‌شک حجم پساب‌ها افزایش خواهد یافت به همین دلیل نیازمند احداث تصفیه‌خانه بزرگتر هستیم تا به صورت متمرکز کلیه تصفیه‌ها را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیکی به دریا نگرانی درباره آلودگی آب دریا توسط فولاد هرمزگان وجود دارد یا خیر؟ افزود: بحث عمده در صنعت فولادسازی موضوع خنک‌سازی است و آب را از طریق منبع دریایی استفاده می‌کنیم اما سیستم ما سیستم بسته است در نتیجه امکان ندارد پساب‌ها پس از یک بار گردش به دریا بازگردند. ما معمولا پرتی آب را تامین می‌کنیم و پرتی آب را به سیستم تزریق می‌کنیم. در این طرح از یک سری مواد شیمیایی استفاده می‌کنیم تا بتوان مصرف آب را کاهش دهیم یعنی آب دائم در چرخه تولید ما به چرخش در می‌آید و برخی آلاینده‌ها از سیستم‌ها جدا می‌کند.

مولایی بندرعباسی درباره استفاده از سیستم پساب نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه منبع آب دریافتی مجتمع ما آب دریا است به همین دلیل فولاد هرمزگان در کنار دریا احداث شده است. در طراحی‌ها آب دریا به عنوان آب مصرفی دیده می‌شود. در حوزه پساب بهداشتی در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه بهداشتی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا