خروج 700 میلیارد دلار سرمایه چین و کاهش ارزش یوان در سال 2016

خروج 700 میلیارد دلار سرمایه چین و کاهش ارزش یوان در سال 2016

گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرد در سال 2016 سرمایه چین 700 میلیارد دلار از این کشور خارج شود و ارزش یوان کاهش یابد.

 

به نقل از راشاتودی،‌ گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2016 میلادی 700 میلیارد دلار سرمایه خود را از دست می‌دهد اما بحران اقتصادی بعید است به این زودی رخ دهد. گلدمن ساکس همچنین از تضعیف ارزش یوان در سال 2016 خبر داده و دلایلی برای آن عنوان کرده است.
بر اساس پیش‌بینی‌های این بانک اگر چه خروج سرمایه چین از سال 2013 فراتر می‌رود اما نگرانی اصلی نسبت به کاهش ذخایر ارزی «بانک مردم» چین است.
گلدمن ساکس همچنین گفته است وضعیت اقتصادی در چین هنوز بحرانی نیست. ذخایر ارزی چین در سقف 3.2 تریلیون دلار است که نسبت به بیشترین میزان یعنی 4 تریلیون دلار رقم کمتری است اما این رقم برای این کشور نامناسب نیست. در حال حاضر میزان ذخایر ارزی چین برای واردات 22 ماه کفایت می‌کند. این در حالی است که استاندارد صندوق بین‌المللی پول برای سه ماه است.
گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی کرده است تا یوان به عنوان پول ملی چین کاهش ارزش بیشتری داشته باشد و 7 یوان در برابر یک دلار کاهش یابد.
گلدمن ساکس درباره دلایل خروج سرمایه و کاهش ارزش یوان گفته است بالا رفتن میزان بدهی‌های این کشور و همچنین کاهش رشد اقتصادی از سوی دیگر برنامه پکن برای تضعیف ارزش پول ملی این کشور از دلایل عمده است. همچنین فشار فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیز از دلایل دیگر برای خروج سرمایه از چین عنوان شده است.
چین به عنوان کشوری با سهم بیشتر در مبادلات اقتصاد جهانی نقش عمده‌ای در اقتصاد جهانی دارد. طی ماه‌های گذشته آمریکا بارها ادعا کرده است چین با هدف افزایش صادرات نسبت به تضعیف ارزش یوان اقدام می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا