کدام فریز نفتی؟ روسیه و عربستان هم تولید خود را افزایش دادند

کدام فریز نفتی؟ روسیه و عربستان هم تولید خود را افزایش دادند

اقتصاد > انرژی - اینطور که آمارها نشان می دهد، روسیه و عربستان هم به طرح فریز نفتی اهمیت خاصی نداده و تولیدات خود را افزایش داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحث طرح فریز نفتی دیگر تمام شد؟ جدید ترین آمارهای بازار نفتی نشان می دهد که دو کشور روسیه و عربستان سعودی برخلاف بحث های توقف تولیدات نفتی، تولید خود را در ماه فوریه افزایش داده اند.

دو کشور نفتی با یکدیگر توافق کردند تا تولید نفت خود را به اندازه ژانویه فریز کنند که موجب افزایش قیمت نفت شود. ولی این طرح شرایط مختلفی را همراه داشت. مهم ترین شرطی که این دو کشور مطرح کردند، آن بود که باید غول های نفتی نیز در این طرح شرکت کنند.

ولی این اتفاق رخ نداد. ایران این طرح را «شوخی» نامید و تولیدات خود را حال که تحریم ها برداشته شده، افزایش داد.

ایران در این هفته نیز گفت در حا حاضر هیچ گونه فریز نفتی را قبول نمی کند تا تولیدات خود را به 4 میلیون بشکه در روز نرساند. یعنی 600 هزار بشکه در روز به تولیدات فوریه خود اضافه کند.

به گزارش اوپک، تولید نفت روسیه به بالاترین حد خود، یعنی 11.08 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه رسید که در واقع این کشور 10 هزار بشکه به تولید ژانویه خود اضافه کرده است.

عربستان سعودی تولیدات روزانه خود را 14 هزار بشکه افزایش داده و به 10.14 بشکه در روز رسانده است.

نفت خام آمریکا در روز دوشنبه با کاهش 4 درصدی، به کمتر از 37 دلار رسید.

با وجود افزایش تولیدات ایران، روسیه و عربستان سعودی، تولید نفت جهانی 210 هزار بشکه در  روز کاهش یافت و در مجموع به 95.7 میلیون بشکه در روز رسید.

اقتصاددان ها می گویند بازار جهانی هنوز از عرضه بیش ار تقاضا رنج می برد و پیش بینی می کنند که کاهش قیمت نفت در سال 2016 نیز این گونه ادامه داشته باشد. اوپک پیش بینی می کند تقاضای جهانی در سال 2016 افزایش یابد و از تقاضای 92.98 میلیون سال 2015 به 94.23 میلیون برسد.

منبع: سی ان ان مانی 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا