ایران ایر و لوفتهانزا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

ایران ایر و لوفتهانزا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

شرکت های ایران ایر و لوفتهانزا یادداشت تفاهمی را برای افزایش همکاری ها بین دو شرکت به امضا رساندند.

به نقل از پایگاه خبری ای تی دبلیو، شرکت های ایران ایر و لوفتهانزا یادداشت تفاهمی را برای افزایش همکاری ها بین دو شرکت به امضا رساندند. بر این اساس دو طرف «فرصت های شراکت و تجارت بیشتر» را بررسی خواهند کرد.
گزارش ها از ایران حاکی است، دو طرف در خصوص کمک های گروه لوفتهانزا به طرف ایرانی در حوزه های مختلف از جمله تجدید ساختار شرکت و فن آوری اطلاعات گفت و گو کرده اند، اما بوریس اوگورسکی، سخنگوی لوفتهانزا گفت، جزئیات بیشتر در باره این توافق محرمانه است.
وی افزود: «ما از نزدیک تحولات سیاسی مربوط به لغو تحریم های ایران و به خصوص تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا برای برطرف کردن موانع تجارت و داد و ستد با ایران را پیگیری می کردیم. گروه لوفتانزا در حال ارزیابی تاثیرات لغو تحریم ها بر کسب و کار ماست.»
ایران اخیرا قراردادهای مهمی را برای خرید هواپیما با شرکت های ایرباس و آی تی آر به امضا رسانده است. به دلیل تحریم ها، ایران در سال های گذشته ناگزیر بود از هواپیماهای قدیمی و دست دوم در ناوگان حمل و نقل هوایی خود استفاده کند و این مسئله موجب بروز سوانح هوایی مرگبار در سال های گذشته شده بود.
لوفتهانزا در دوره ای که ارتباطات بین ایران و آمریکا قطع بود، ارتباطات پروازی خود با ایران را حفظ کرده بود. این شرکت هوایی آلمانی یک پرواز روزانه بین فرانکفورت و آلمان و 3 پرواز هفتگی بین مونیخ و تهران دارد و شرکت آسترین ایرلاینز، وابسته به لوفتانزا نیز 10 پرواز هفتگی از وین به تهران دارد.
اوگورسکی افزود: «ما به دنبال گسترش پروازهای منطقه ای در خاورمیانه هستیم... به عنوان یک شرکت جهانی، ما از یک طرح سرمایه گذاری بلند مدت تبعیت می کنیم و همواره علاقمند به فرصت های جدید هستیم.»
وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش ها در این خصوص که یک عضو دیگر گروه لوفتهانزا یعنی لوفتهانزا تکنیک در حال بررسی ایجاد یک مرکز نگهداری و تعمیرات در ایران است، از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد اما خاطر نشان کرد که «همین الان که ما داریم صحبت می کنیم، (این یادداشت تفاهم) می تواند برای دیگر شرکت ها و این شرکت مسافری معتبر باشد.»
انتهای پیام//65

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا